click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Saturday, August 22, 2020

Kiosk Gunting Bas Mini Di Sita..

23hbOgos 2020, Ahad

Penangan Covid19 memberi kesan secara langsung terhadap premis gunting penulis.


 Premis disita DBKL sehari sebelum hariraya aidilfitri dan urusan rayuan mendapatkan peralatan yang disita tidak terdapat tanda akan selesai dalam waktu terdekat.  

Kesilapan pekerja yang tak tahan  rayuan pelanggan  bergunting  hariraya,  mengengkari arahan PKPB tanpa pengetahuan penulis mengakibatkan premis disita.



Tidak sanggup membiarkan situasi seolah digantung tidak bertali oleh penguasa DBKL penulis memutuskan memindahkan sebuah premis ke lokasi lain,  jauh dari lokasi asal iaitu di Bukit Belimbing Kuala Selangor. Yang sebuah lagi sedang dicari lokasi alternatif berdekatan dengan tapak yang lama.





Premis ini walaupun tidak se gah mana tapi berjaya menarik minat media arus perdana TV3, The Star dan Bernama untuk diselitkan dalam berita mereka dek kerana keunikan kedai gunting yang diubahsuai dari bas mini terpakai. Penulis khuatir kuasa viral lebih banyak memberi mudarat, mengambil keputusan menolak permintaan tersebut. Selain  indah khabar dari rupa, penulis  bimbang tak mampu memberikan khidmat terbaik kepada pelanggan setelah mendapat lonjakan liputan.

Di lokasi baru nanti walaupun agak jauh dari kawasan tumpuan diharap aura keunikan kedai gunting bas mini mampu menggamit pelanggan berkunjung dan bergunting...


 

2 comments:

  1. Kalau boleh gerak sendiri bas tu kan bagus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bas yg ini dibeli memang tanpa enjin..kalu dgn enjin pun kurang bermanfaat dan mahal sb bas sepanjang masa ditempatkan dilokasi yang sama.

      Delete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK