click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Monday, April 8, 2024

Selamat Hari Raya 2024...


Tup tap tup tap ramadhan sudah dipenghujung, mulai menyingkap tirai aidilfitri . Jalanraya ke kampong halaman mulai meriah. Bagi pasangan muda ketika ini sering dalam dilema memilih kampong halaman mana satu untuk beraya. Jangan terkejut ada kes perebutan kemana nak balik raya berkesudahan dengan perceraian. Ini parah.




Menghidupkan kemeriahan aidil fitri kita turut membuat ketupat daun kelapa. Walaupun tinggal di kota daun kelapa muda mudah didapati. Di Pasar Chowkit tu apa yang tak ada, segala jenis sayuran kampong pun berlambak. Ikan -ikan, daging dll seluruh negara tertumpu di situ. Produk segar dengan harga berpatutan sebab ramai peniaga bersaing. 



Bagi pasangan berusia keterujaan pulang ke kampung mulai mengendur kebanyakan ibu ayah telah tiada..Balik juga sekadar berziarah ringkas. Sudah tidak lagi bersesak sebelum raya, balik sesudah solat raya, ketika itu jalanraya sudah aman. Adik beradik pun ramai telah bermastautin di luar kawasan. Kini kita pula menjadi hos menerima kunjungan anak menantu.


Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir Batin..

2 comments:

  1. ketupat sate...lama tak nampak...selalu mak anyam ketupat bawang je...tp, dah lama pun tak anyam, sebab takde yg nolong...kikiki..anak2 tak mewarisi betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Argh rugi lah camtu..belajar ikut utube pun boleh..senang saja

      Delete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK