Monday, March 5, 2012

Cermin sisi basikal...

Mula-mula saja aku tanya, samada ada tak cermin sisi basikal. Rasa leceh betul bawak basikal dijalan raya bila terpaksa menoleh ke belakang setiap kali nak mengelak lopak, menyeberang jalan, memotong kenderaan dsb..Laa ada rupanya. Belek-belek dan runding harga terus setuju. RM 60 satu. Argh pasang sajalah walaupun nampak tak berapa cantik. Nampak pelik..! anak aku bagitau..tak kesahlah..yang penting keselamatan. Mana tau sedang asyik kita menoleh kebelakang, tanpa disedari lopak besar menunggu di depan ...atau anjing melintas..tak ke parah..?



"Bai..pasang baik-baik aaa...!"

"Hokkey..!"


Amacam..? Mesti ramai mat-mat rempit gelak kat aku..heran jugak dengan diorang nih., cuba korang periksa motor diorang..mana ada cermin sisi...Tak taulah, dah elok-elok ada cermin sisi, ditanggalkannya...Relakah kita berseronok sementara, tapi bahana yang bakal menimpa berpanjangan...memang tidak berbaloi...!

Ish lawo jugak basikal aku ni erk...! Ha ha..

2 comments:

  1. salam bang...kedai mana ni jual side mirror basikal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hafizul...owh side mirror tu sy beli di Rawang dideretan kdai dpn hospital KPJ Rawang..tp rasanya dikebanyakan kedai basikal ada jual

      Delete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK