Tuesday, March 6, 2012

Kereta klasik...

Kekadang elok juga jadi katak bawah tempurung..kita tak kesah dengan dunia luar. Macam orang asli yang tinggal  jauh di hutan pendalaman tu..mereka apa peduli dengan dunia luar. Apa perlunya TV, apa gunanya kereta, motor, rumah besar , sijil berjela bla.bla bla..kitaran hidup macam orang lain jugak, kecil, membesar, beranak pinak  dan akhirnya menuju tempat sama juga..Kubur....Kepala aman damai tak perlu fikir pasal hutang..Bila kita dengan dunia kita, tanpa pengaruh dunia luar, keinginan yang bukan-bukan tak le menerjah membuak-buak..bila luas pemandangan dan ramai rakan inilah jadinya., tak pernah puas dengan apa yang ada. Persekitaran kadang-kadang mempengaruhi emosi kita.

Semalam pergi kedai Mail Motor. Jiwa  jadi kacau lagi..depan bengkel sengaja dia tayang motor Suzuki Katana 500 old school, yang sudah dibikin cantik. Tanya harga, dia jawab RM13500. nak kata mahal, secara perbandingan, motor Honda CB90 aku tu rasa lagi mahal, dekat 7k aku dah habis., bila bawak 50km/jam bergegar satu badan berbanding motor Katana tu yang masih rileks membesit 150km/jam keatas. Rasa macam berkenan..hu hu..

Tak taulah aku, main motor ni pun macam bermusim jugak kot..dulu bila tiba main gasing, sekampong gila main gasing, main guli pun gitu, main lastik, gelang getah pun sama, baling tin susu, rejam kotak rokok dll. Bila malam rakan motor telifon, dia tanya berminat tak dengan Honda Bailey 160 harga 3500, sudah bikin tip top..ish.ish..dalam hati rasa macam nak..Apahal ni semua geng macam dah beralih arah main motor klasik pulak. Rakan yang ini sekarang dah gila main motor retro..motor Kawasaki ZZR1200 dah tukar kepada Kawasaki W800.. dan 2 bijik lagi motor lama lain ada tersadai belakang rumah dia  nak bikin jadi cantik..

Lepas termenung sejenak,  argh malaslah nak tambah lagi masalah, motor klasik aku tu pun dah berbulan tersadai tak boleh start sebab bateri habis., . Motor yang lain tu pun, asyik yang satu je yang aku lenjan.  Bila keinginan nak bertukarganti motor ala-ala burok menjelma segera ku pujuk hati ini...cukup-cukuplah tu dengan motor...pakailah apa yang ada..pejam celik nanti jadi klasik jugak motor yang dimiliki. Tapi petang tadi bila ternampak  pasangan Mat Salleh bersama van VW beatle dengan plat no dan bendera Denmark, semakin teruja pulak nak layan kereta klasik  . arghhh..pulak dah..!


He he..Kalau dapat kereta sport klasik ni lagi ok kan...!




5 comments:

  1. model-model kereta berkenan memang banyak yang dah saya sambar nif..ha ha..

    ReplyDelete
  2. Sekarang mainan guli semakin canggih. Ada satu permainan seperti guli tapi dibuat dari besi dan main guli besi atas track

    ReplyDelete
  3. disekolah anak saya ada main guli besar..pentong ha ha..ada pertandingan lagi..

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK