Saturday, March 3, 2012

Dusun sekolah...

Jom jenguk anak-anak di asrama hujung minggu ni..ha,,ha bagi yang ada anak sekolah di asrama lah yea..Kalau nak jenguk cucu, adik, anak sedara pun dipersilakan..Seronok tengok ibubapa datang menjengok anak dihujung minggu nih..dah jadi seperti tempat berkelah kawasan sekolah..ada yang membentang tikar dibawah pokok dll..Seperti tempat perkelahan lain, juadah makanan mesti tak tinggal..siap dengan mangkuk tingkat, tong air dsb..he he..ada negara rakyatnya mati kebulur, kita disini..makan..makan dan makan...kalau wakaf yang disediakan, usah mimpi le datang lambat boleh dapat..yang menunggu nak guna ramai beb..Pengusaha kantin tentu tersenyum riang bila pengunjung turut berbelanja sakan untuk ahli keluarga,

Bila berpeluang melawat sekolah anak-anak di pelbagai tempat alangkah bagusnya sekiranya kawasan sekolah selain ditanam dengan pepohon hutan yang teduh, apakata turut ditanam dengan pokok buah-buahan..sayang kawasan yang begitu luas tidak dimanfaatkan sebaiknya. Aku pernah usulkan perkara ni kat kelab Golf, diorang taknak tanam sebab takut ada pencerobohan dan merosakkan padang..kalau di sekolah ok apa...Kalau ibu bapa dapat menyumbang sepohon pokok pun jadilah, aku percaya tak cukup kawasan nak ditanam pokok buah tu..Semasa melawat anak-anak boleh le berkelah sambil menjolok pokok buah-buahan..duku,rambutan, pulasan., manggis, mangga, jambu dll Meriah kan...? Moga semakin akrab hubungan antara anak-anak, guru-guru dan ibubapa ..Kalau pokok durian jangan pulak ditanam ditepi sekolah, naya bila buah gugur nanti..Ha..ha..

Jom  pakat-pakat kita usulkan perkara ini ke pihak sekolah atau PIBG...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK