click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Saturday, August 24, 2024

Genset Pasar Malam...

Kekadang kita tau iklan tak logik, tapi disebabkan perangai ingin tau tetap ingin mencuba..dah cuba baru puas hati.


Beginilah kelengkapan yang dibeli untuk mencairkan logam sebagai pelekat yang dicanangkan sebagai sangat kuat.. begitu yakin mereka mempromosi di fb, melihat kepada sambutan/komen-komen, rasanya ramai yang membeli. 

Kita memang tidak yakin, tapi berpegang kepada pepatah tiada rotan, akar pun berguna, maka membelilah juga, harga tak mahal dalam Rm20 tak termasuk gas untuk mencairkan gam logam. Sekiranya dapat lekat sekejap pun jadilah untuk membawa atv berhati-hati ke bawah, dibawah nanti boleh  meminta jiran kebun menggunakan letrik di rumahnya untuk mengimpal komponen yang patah.

Bila dicuba langsung tak lekat..ini yang dinamakan sembang kencang.



Pilihan ke 2 membawa masuk peralatan kimpalan dan genset.. Genset pasar malam beli baru RM410, welding set meminjam rakan..kedua alatan ini memang ada dalam senarai peralatan yang akan dibeli. 

Rupanya genset pasar malam 750watt.,tak cukup kekuatan untuk kerja- kerja mengimpal..sebelum beli dah tanya tukang kimpal dibengkel , selain itu penjual pun maklumkan alat pengimpal mini memadai kekuatan genset 300 watt minima..mungkin welding set rakan berkapasiti besar..tak mengapalah genset tetap boleh digunakan untuk peralatan lain nanti..



Alternatif selanjutnya bukak komponen yang patah dan bawa balik kimpal di rumah rakan...



Sekejap saja setel.. Ahad akan pasang komponen semula di kebun...
 

1 comment:

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK