Saturday, September 25, 2010

RIDING GEARS

 

 

 
Posted by Picasa


Nak kata tidak dijaga, aku jaga ..tp mungkin sudah tiba masa, terpaksalah beli yang baru..tapi demi keselamatan kenalah juga perabih.. glove kulit ni RM40 ringgit. Murah tapi ori.. sebab beli jenama biasa-biasa..Aku yakin kalu berjenama alpinestar ke atau jenama terkenal lain harganya mesti tidak kurang seratus lima puluh..lebih mau..Masa ride skuter dan basikal,boleh lah aku guna glove ni..

Pouch ori ni RM80, sticker BMW aku beli rm12..aku jahit sendiri ..kalau cari pouch original logo BMW mau 4,5 ratus....aargh apasal mau buang duit..

Mula-mula cuba saiz 36,saiz pinggang aku..langsung tak masuk..brader Pakistan tu bagitau pinggang seluar biasa mesti up 2 inci lagi..cuba seluar Cordura size 38..muat tapi sikit kecik,tak padan dengan jaket aku yang sikit besar.. jadi cari size 40..panjang ok ,kedudukan pad lutut ok, cuma pinggang ada sikit besar,sudah tambah extra butang pun masih longgaNr.. jadi aku hantar modify di Pertama Kompleks..terbang rm 35.

Jaket pulak bahagian siku kiri ..hangus tergesel exzos panas masa pam tayar, jadi buat padding kulit siku baru kiri dan kanan..hangus rm45..Mujur aku check 2,3 kedai..Kedai di Campball tu aku nak beli material dan jahit sendiri pun harga dah rm40..Tau-tau jelah kalu buat sendiri..mesti serebeh punya.. Aku puas hatilah buat dengan wak tu..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK