click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Tuesday, July 24, 2012

Bantuan kita diperlukan..-Urgent...!

Betapa ramai insan seagama  diluar sana yang sangat memerlukan bantuan kita. Malam tadi 23 hb Julai 2012, tazkirah taraweh ramadhan di masjid kami menjemput penceramah NGO yang terlibat secara langsung dengan bantuan kemanusiaan Rohingya..  Tayangan gambar-gambar penderitaan penduduk disana yang disiksa, dibunuh sungguh mengerikan. Aku percaya banyak maklumat dan foto-foto kekejaman mudah diperolehi di laman-laman sosial ..Semoga terketuk hati kita untuk menghulurkan  bantuan sebagai tanda simpati dengan penderitaan yang ditanggong oleh penduduk islam disana . 

Simpanlah maklumat akaun bank ini didompet kita . Semasa mengeluarkan wang di ATM nanti jom sama-sama menghulurkan bantuan dengan memindahkan sedikit wang ke akaun ini. Jika seorang dapat menghulurkan seringgit, sejuta orang..sejuta ringgit..! Kecil bagi kita, penuh bermakna bagi mereka..Jom ambil kesempatan dibulan ramadhan ini untuk membantu saudara seagama kita yang sedang menagih simpati kita.



Semasa berbelanja di bazar ramadhan nanti, ingatlah penderitaan insan lain yang sentiasa berlapar dahaga. sedangkan kita dilimpahi dengan pelbagai kemewahan..Apa salahnya  sedikit nikmat turut dikongsikan bersama insan lain yang tersangat memerlukan. 

Bersyukurlah..negara kita aman.

2 comments:

  1. Semoga Allah SWT meringankan penderitaan dan bebanan mereka yang daif ini..

    InsyaAllah.. sama2 kita membantu. Thanks brother untuk info ini..

    ReplyDelete
  2. Sama-sama NM..Ketahuilah, setiap apa yang kita miliki terdapat juga hak orang lain ...

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK