Tuesday, July 17, 2012

Korang tak ngeri ker...?

Wa betul-betul ngeri beb...serius wa cakap..! kalau korang perasan banyak entry aku kebelakangan ini asyik cerita pasal orang sakit... sakit sana..sakit sini. Mana taknya, belum sempat  enjin kereta sejuk balik dari JB baru ni menguruskan anak aku yang sakit , dapat  berita lagi sorang kawan motor kena serangan jantung...Umur baru melewati usia 40 tahun. Mujur serangan jantung ringan dan masih panjang umur...jika tidak bertambah lagi bilangan janda dan anak yatim...Dahlah sepanjang seminggu aku dihospital sentiasa dikelilingi orang sakit.

Bila selalu sangat dengar berita orang sakit, nak makan pun macam tak lalu...takut-takut tinggi lemak,  tinggi kolestrol dsb. Kalau dulu pantang singgah warong atau  pasar malam, order ikut selera tekak, yang lecehnya sekarang  banyak sangat timbang tara .. makanan bergoreng kena tengok kualiti minyak..kalau minyak gorengan dikuali berkaler hitam serupa minyak gear box kenderaan , taubat aku tak beli...

Dan yang baik lagi... semangat bersenam  datang  berkobar-kobar...pantang kawan ajak berbasikal meredah offroad..jom saja..pergerakan dalam taman pun  aku mahu capai basikal .. Pedulilah apa orang nak kata... tengahhari buta berbasikal... Yang penting badan sihat ...!

Ramadhan yang bakal menjengah pun rasa macam ditunggu-tunggu pulak. Harap-harap sebulan berpuasa ni disamping  meningkatkan kesihatan rohani dapat juga menyahkan  elemen kurang sihat dari badan seperti   lemak berlebihan , kolestrol jahat dll .  Lagi pun nabi ada memberitahu punca penyakit bermula dari perut.

Semangat bro...harap-harap bukan hangat-hangat taik ayam..hu hu...

Jomlah sihat...!


Nurul Wahida yang sepatutnya dibenarkan balik hari ini Selasa 17hb Julai 2012, ditahan lagi untuk pemantauan lanjut...hu hu... Semoga cepat sembuh anak ku..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK