click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Thursday, July 12, 2012

Bersyukur dan Hargailah Kesihatan Anda...



Tak siapa boleh menduga apa boleh berlaku pada diri  kita., begitulah juga dengan penyakit  yang menimpa anak aku Nurul Wahida 13 tahun...komplikasi dalam perut. Simtom awal mengalami sakit perut, muntah-munth dan cirit birit terpaksa dikejarkan ke Hospital Sultan Ismail Johor Bahru. Anak aku yang bersekolah di MRSM Mersing, sebelum itu telah dirujuk ke Pusat kesihatan dan Hospital Besar Mersing .

 Hanya dapat melelapkan mata dengan ubat penenang dan tahan sakit setiap 3-4 jam..

Pelbagai andaian dan ujian sampel dibuat oleh doktor pakar kerana simtom penyakit yang berbagai serta sukar untuk dikenalpasti secara tepat tetapi lebih terjurus kearah penyakit apendik. Kemungkinan lain tidak dikesampingkan... penyakit saluran peranakan  mungkin dan pelbagai andaian lain. Alhamdulillah setelah hampir 48 jam menanggung derita sehingga satu ketika terpaksa menerima suntikan morfin untuk meredakan kesakitan..magrib semalam Rabu 11hb Julai 2012 anak aku berjaya menjalani pembedahan. Pakar bedah mendedahkan  kepada kami berserta gambar, usus  terpaksa dipotong sepanjang 700mm..(hampir satu meter..! ) kerana telah 'mati' berwarna hitam akibat tersepit/terbelit/terpintal di dalam lobang yang terdapat pada membran usus. Menurut doktor terdapat kecacatan semula jadi dalam bentuk lubang/koyakan pada membran  usus anak aku .

Lubang/koyakan membran ini tidak wujud pada manusia normal. Mungkin usus termasuk dilubang ini lalu tersepit dan menjadi hitam kerana tidak menerima bekalan darah/oksigen mencukupi...Tak taulah samada korang faham apa yang aku tulis..untuk mudah memahami cuba lihat usus ayam..dan lakaran berikut mungkin  membantu.




Ilustrasi berdasarkan pemahaman aku menurut keterangan doktor...Klik gambar untuk membaca tulisan dengan jelas

Semoga anak aku Nurul Wahida kembali sihat dn ceria...Amin..

4 comments:

  1. Semoga anak Kang Latep cepat sembuh seperti sediakala... Semua itu adalah dugaan Allah kepada kita...

    ReplyDelete
  2. semoga dekda cepat sembuh..sama-sama kita doakan

    ReplyDelete
  3. Kang, moga puteri Kang cepat sembuh.Amin.

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK