Saturday, September 1, 2012

Jom Ajil Trengganu...!


Tarikh 31hb Ogos 2012, Jumaat
Peserta, Pok Li dan aku bersama jentera BMW RT1200
Ride kali ini kami  ke Ajil untuk meninjau tapak tanah milik PokLi  bersebelahan jalan utama Ajil-K.Trengganu. Kami bercadang untuk membangunkan sebagai Pusat Cucian Kenderaan bersepadu. Jalan-jalan cari peluang menjana pendapatan tambahan  lah nih...

Bertemu diBHP Gombak jam 8.30, start ride 9 pagi. Keadaan trafik walaupun banyak kenderaan tapi lancar. Mat-motor lain dengan pelbagai jenis dan jenama motor pun ramai 


Tiba di Shell Chenor untuk mengisi minyak dan membasahkan tekak jam 10.30 pagi. Nilaian semula tangki dalam RM35. Tonggangan sedikit laju 180-200km/jam.

Kapasiti jentera dan cara tonggangan lebihkurang sama membolehkan kami menonggang dengan rentak yang tidak banyak berbeza.
Bertemu janji dengan sahabat PokLi di Ayer Putih Trengganu, dalam perjalanan antara Jabor dan Bukit Besi untuk mendapatkan stok ubat herba...ha ha..patutlah walaupun berusia tapi PokLi ni masih gagah perkasa. Ada minuman rahsia rupanya... Tiba di Ajil dalam 12 tghhari dan sempatlah bersolat jumaat disana.

Kalau berjalan dengan Bro Rosli ke Trg tempat lain takda asyik-asyik Hotel Permai In K.Trengganu...Pengawal keselamatan seolah dah kenal dan terus menunjukkan tempat parking didepan pintu masuk utama. Penginapan RM140 semalaman untuk bilik standard dengan dua katil. Tapi kami dapat 3 katil dengan kadar yang sama. Seorang rider disaat akhir menarik diri kerana mempunyai urusan lain perlu diselesaikan

Masih available..he he...Macho bro...!
Walaupun macho, cara tidor menggambarkan jiwa yang tetap sentimental ha ha...  stokin pun tak sempat nak tanggal...ish..ish

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK