Friday, September 21, 2012

Lagi-lagi fuel pump...!

11 pm 16 Sept 2012, tiba di rumah dari Besut, keesokan 17hb , 4 ptg bergerak ke Johor...temujanji dengan MRSM Mersing pada 18hb Sept., menyelesaikan urusan tertunggak disana..yuran,buku teks, dobi dsb...kalau ikut perancangan, selepas itu kami akan ke Hospital Sultan Ismail JB untuk mengambil laporan perubatan anak..Manusia hanya merancang, Allah menentukan.


Kereta klasik wa buat hal lagi ditempat yang sama...enjin tak mahu hidup...macam tak sudi saja pergi Mersing....entah-entah terkena sumpahan kot ha ha...

Wa terpaksa kontrol macho walhal dalam hati tuhan saja tau betapa geramnya dengan kereta ini..Selama ni wa belai, wa tatang rupanya begini balasan yang wa terima...hangin woo...dihadapan pihak sekolah terpaksa ditunda menggunakan kereta penunda syarikat insuran...jangan-jangan  orang ingat kereta wa ditarik sebab tak bayar pinjaman bank..uish..ishh

 Adat orang berbini..sumbat saja telinga dengan kertas tisu bila bini dan anak membebel...percaya sangat dengan kereta buruk ..pergh..pedih menusuk kalbu beb...

 Kereta terpaksa tinggal dibengkel Mersing...Kami menaiki bas 6 ptg..syok juga erk naik bas, boleh menikmati panorama dari kerusi empok bas...hu hu..

 Macam ribut drebar bawa bas...kecut perut melalui jalan berselekoh antara Mersing dan Rompin...Perjalanan Mersing ke Terminal bersepadu Tasik Selatan, mengambil masa hanya 5 jam...! pukul 11malam tiba disana...

Nampaknya keinginan ke Pulau Tioman dipendamkan dulu..Kalau anak masih bersekolah di Mersing mudahlah tertunai hajat..sambil melawat anak sambil tu melencong melawat pulau...2 dlm 1..Sebagaimana percutian di Pulau Perhentian..,sekiranya anak ke 3 tidak bersekolah di Besut alamat tak ter pergi lah kami ke pulau itu...


Awal -awal lagi aku dah duga, pasti pam petrol buat hal lagi..padahal pam telah ditukar baru semasa mula-mula kena dulu...Pendedahan mekanik membuat hati aku lembut terhadap kereta ini..he he..betul bukan silap dia nak meragam..tapi silap mekanik terdahulu di Ayer Hitam...Wa rupanya telah kena tipu dengan mekanik cina dulu..pam petrol yang diguna rupanya pam petrol kereta Wira yang diubah suai...cinabeng ...!

Takpalah yang sudah, biarlah berlalu..pandang ke hadapan...yang sudah jadikan tauladan...

Ok..ok Wa nak ride ke Genting...member menggelitik mengajak ke sana...Jom...!








4 comments:

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK