Wednesday, September 26, 2012

Amacam, berani melakukan perubahan...?

Kasihan kat anak-anak muda sekarang. Nak kahwin pun susah. Jarang benar yang dapat berkahwin awal, Kebanyakan anak muda yang aku jumpa semua beralasan duit tak cukup. Bila usia melewati 30an silap-silap ada yang terus membujang  tak mau kahwin...Ishh.ishh.. Kita dan masyarakat patut dipersalahkan kerana menyukarkan perkara yang sepatutnya dimudahkan...Majlis yang gah belum tentu menjamin kerukunan rumahtangga.. Lagi rugi berhabis sehingga berhutang keliling pinggang, tapi bahtera rumahtangga berantakan. dan karam., tak sampai pun sekerat jalan...

Kalau ikut senarai di atas, sebenarnya banyak  perkara yang boleh dikurangkan atau ditiadakan. Paling afdal  kekalkan item 1 dan 5 saja...senang-senang dapat selamatkan ribuan ringgit. Bila dah bina rumahtangga nanti dan ada duit buatlah ulangan sempena ulangtahun perkahwinan dsb...

Kalau teringin jugak berhantaran  pilih yang paling ekonomi. Alaa peduli dengan cakap-orang sekeliling...

Kepada mat-mat motor kumpulkan helmet nostalgia anda atau  rakan-rakan motor anda...dengan sedikit kreativiti boleh dijadikan hantaran...

Amacam ? berani melakukan perubahan...

Nota..: gambar-gambar hasil ehsan rakan fb...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK