Friday, January 25, 2013

BMW R1200RT-Pencegahan lebih baik dari merawat...

Pakai tak sampai 4 tahun batuan motor aku sudah cecah 80ribu..motor kawan aku nyaris 100 ribu...Tapi tak perlu risau kalau motor diselenggara dengan baik..Kapal terbang mampu berada di awan tidak kurang 30 tahun  apalah ada dengan motor yang hanya dibawa dijalanan...Selenggaraan baik insyAllah mantap...

 Setakat harini khidmat RT ni ok...Resepinya bila sampai waktu selenggara ..jangan bertangguh..apa yang dicadangkan tukar..tukar...! dan baiknya aku ini..bila tiba waktu selenggara, hati berdebar tak boleh bawak..he he..hendak tak hendak kena hantar ke bengkel juga...Batuan 80 ribu kena buat servis major...


Motor kawan aka bos aku PokLi yang menukar  clutch plate...berbaloilah  motor yang seusia motor aku telah mencatat batuan 100ribu km...

Ada orang risau bila mileage tinggi susah nak jual kembali...sepatutnya persepsi ini wajar ditukar..mileage tinggi menggambarkan motor yang boleh diharap...kenderaan yang berbatuan rendah dibimbangi lagi mendatangkan masalah...Bukankah orang yang lebih aktif sewajarnya lebih sihat dari orang yang hanya berpeluk tuboh...?

Argh kalau orang taknak beli pun takpa lah...biarkan saja motor jadi klasik...silap haribulan boleh jual jauh lebih tinggi ikut harga yang kita suka...!

5 comments:

  1. Takut tengok! Mau ribu-ribu ni! :D

    ReplyDelete
  2. hehe kawan saya tersedak dapat bil 44oo...sebiji kapchai tu ..mujur saya punya tak sampai seribu...selamat...!

    ReplyDelete
  3. BS pulak terbeliak mata ,
    As-salam kenal&tambah ilmu bab2 motor

    ReplyDelete
  4. Selamat berkenalan MPK. terima kasih kerana sudi berkunjung...

    ReplyDelete
  5. Cadang nk pakai r1200rt.. mcm mna kos dri segi penyelenggaraan??

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK