Monday, December 31, 2012

Jom Ayuttayya- Pusat Konservasi Gajah Lampang


Sempena cuti tahun baru 2013  nih jom berkongsi pengalaman bersama kami...kita pergi ke Pusat Konservasi Gajah di Lampang...!

Ternyata keputusan menginap di Lampang adalah tepat.  Semasa mengunjungi pusat beli belah sempat bertanyakan penduduk tempatan mengenai lokasi menarik yang boleh dilawati di sini. Kami dicadangkan mengunjungi pusat konservasi gajah terbesar di Thailand...Ho ho memang cadangan yang baik. Seawal 9 pagi kami sudah menuju ke sana yang berjarak hanya 40Km dari hotel  dan kebetulan pula lokasi berada dalam perjalanan ke Chiangmai...

Tiket masuk adalah 170 Baht seorang


 Daripada kereta rosak sebab kurang berjalan lebih baik dilenjan bawa merata...Kalau ada kelapangan boleh terus ke Kemboja@ Vietnam.@ China..dan mana tahu Russia... aargh dah alang.alang terus saja ke Europe...hehe..

Tn Hj Khalil Ahmad, isteri dan anak-anak dan keluarga kini tinggal di PPinang...2 lagi anak tidak turut serta. Kami pasangan suami isteri merupakan kawan sekelas sewaktu di U dulu... Jom berkereta ke London brader...!





                            
Sawadikaap...!






 Aksi yang menakjubkan...

 Gajah dipimpin tuan gembala melukis potrait yang tersangat cantik...!


 Cantik, menarik, hebat...! Aku sambar potrait gajah 500Baht satu...






Selesai lawatan terus saja ke Chiangmai yang berbaki jarak dalam 90km. Jom ke sana...!

4 comments:

  1. berkereta ke London...jom la.menarik ni.abe mat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea2 ajak abe mat...naik kapchai boleh sampai xkan naik kereta tak sampai...

      Delete
  2. sampai ke Ayuttaya sudah.. memang seronok cuti2
    kat situ.. best tgk gajah melukiskan...

    ReplyDelete
  3. melihat orang naik gajah nampak macam seronok, bila menonggang sendiri terasa nak tanggal pinggang...haha...

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK