click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Wednesday, July 26, 2023

Cameron Highland 2023


Harini Rabu kami ke Cameron Highland..

Rabu biasanya hari kebun, tapi pembantu kebun/kedai gunting sering bertanya bila nak ajak berjalan ke destinasi menarik lain..asyik kebun saja. Setelah berbincang akhirnya bersetuju ke Cameron Highland dan masing masing bersedia mengeluarkan modal Rm200 seorang. 3 pembantu nak ikut muatlah satu kereta berlima termasuk orang rumah. Minyak dan tol dalam 200 kita bayar ada lagi 600 boleh lah untuk penginapan dan makan minum 2H1M..ini pun tak cukup sebenarnya, sikit sikit tambah itu tak jadi hal..    2 minggu notis sepatutnya memadai untuk mereka mengumpul wang. 

Sampai waktu pergi ermm ada yang menarik diri kekurangan modal... kita dah tempah bilik tetap kena teruskan rancangan...Walaupun seorang menarik diri yang lain tak boleh ikut berdasarkan persetujuan asal . Nak suruh kita sponsor, maaf.. tak mau memanjakan budak budak...duit rokok sehari sekotak rm12-17 boleh simpan, nak berliburan suruh orang lain payung...banyak cantik..

Dimasa akan datang biar mereka tahu, nak berjalan-jalan mesti bersedia mengeluarkan wang. Dah selalu pesan supaya ketepikan duit harian tak perlu banyak rm5 sudah memadai, selepas 3 bulan dah boleh meronda tempat menarik beramai ramai..resepinya... displin .


Sebelum ke puncak sarapan  dulu dibawah...tadi bergerak awal, jam 9 pagi sudah tiba di Tapah..perut pun dah berkeroncong mintak di isi.







Melalui Tapah singgah dulu melepak sambil minum-minum di hentian Bharat Tea, Ringlet untuk menikmati pemandangan tanah tinggi serta ladang teh.




Singgah lagi makan- makan disini..belum pun petang dah 3 kali singgah makan-makan.  Ada lagi minum petang dan makan malam...pergi berdua oklah...



Nasi lemak Strawbery Abang memang superb...pembungkusan  setaraf mcD dan Kfc.. 



Memetik buah strawberi dah di masukkan dalam itinerary bawak budak- budak ke sini...Asyik bergelumang dengan mesin gunting dan cangkul sesekali kena mencuba suasana baru. 


DCentrum Cameron, Berinchang merupakan pusat beli belah terbaru yang didirikan di bekas tapak pasar malam...

Ini singgahan makan-makan ke 5. Sebelum itu singgah di Agro Market juga tarikan baru Cameron Highland. Walaupun sekadar jajan kalau masing masing sekadar menadah perut tak mau keluar modal..ini parah..




Penginapan kami di Brinchang, Rm180 satu malam. Cukup selesa untuk datang ber enam.  Kalau tahu datang berdua lebih baik tinggal dihotel.. rate ini sudah dapat hotel cantik termasuk sarapan pagi..

 Bila tiada budak yang mengikut, tidaklah tergesa gesa untuk balik. Boleh lah beriadah dulu di tanah tinggi... Selepas itu sudah berkira- kira untuk teruskan perjalanan ke utara...


Tengok cucu beb...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK