click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Monday, July 10, 2023

Taman Persekutuan Bukit Kiara...

Ketika usia pencen aset tak ternilai adalah badan yang sihat. Sepatutnya di usia begini kita tidak lagi disibukkan  mencari duit sehingga mengabaikan kesihatan..Ketika ini keperluan kehidupan sepatutnya  sudah tidak begitu tinggi lagi. 

Walaupun  duit segudang, jika badan tak sihat, nikmat duit yang banyak tidak akan dapat dinikmati..

Jom Sihat ke Taman Persekutuan Bukit Kiara...tak jauh dalam 40Km atau kurang sejam dari penginapan kami. Pernah sekali lama dulu ke sini, tapi masa tu berkayuh basikal di hutan simpan. 



Taman rekreasi dibawah seliaan DBKL memang hebat. Kawasan terpelihara. Pertama kali datang berjogging hati terus terpaut dan akan menjadikan tempat ini sebagai lokasi kunjungan rutin.





Ketika kami datang terdapat perkhidmatan ambulan dan pemberian sampel minuman dan makanan percuma. Aktiviti sihat cergas sering diadakan disini..



Jambatan gantung ditutup kerana rosak teruk terhempap pokok...tapi penulis redah juga kerana tak mau berpatah balik..tak puas jika tidak melengkapkan satu loop.



 

Banyak pilihan trek..On dan off road.

Trek On Road berjarak hampir 2Km satu pusingan..manakala off Road hampir 5Km.

Off road sudah menyerupai mini hiking. Ada mendaki dan turun bukit curam., bagus untuk senaman betis, lutut dan peha..


















 


Harini melayan keseluruhan trek on dan off road..habis lencun pakaian ..

Keseluruhan penulis beri  rating  9/10..Jika jambatan besi dibaiki dan penunjuk arah laluan offroad ditambah baik penulis tak teragak agak memberi rating 10/10. Untuk pengunjung pertama kali agak cuak meredah hutan dan keliru kerana tiada petunjuk arah jelas dilaluan offroad..terlalu banyak laluan tikus, jika tidak ringan mulut bertanya nescaya akan berpusing-pusing  dilaluan sama.


2 comments:

  1. Replies
    1. Nk pegi gunung lambak kluang dkt ngn rmh wak tak...boleh ngopi2 wak

      Delete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK