Tuesday, May 3, 2011

Argh..., memang diorang penipu...!

Aku bukan penganalisis politik, tapi aku teringin nak menulis berkenaan isu semasa yang aku sangat musykil...mungkin teman diluar sana mempunyai pendapat untuk dikongsi bersama..?

Berikut antara kemusykilan aku..

Kata bila Osama bin Laden mati, maka dunia akan lagi aman..tapi nape bila dia diistiharkan mati seluruh dunia dimaklumkan supaya berhati-hati terhadap sebarang tindak balas...tentera/polis mula sibuk..orang awam diarah berwaspada....laa kata dunia semakin aman...tak ke tipu namanya tu...sudah resam dunia bila seseorang rasa diri tertindas maka mereka akan bertindakbalas...Tapi heran juga erk napa cuma Osama saja yang disemadi dilaut..dulu Saddam tak pulak dicampak dilaut...bukankah kedua-dua insan ni musuh nombor satu jugak..?

Dulu cakap bila Saddam Hussien dihapuskan..demokrasi akan subur di Iraq..rakyat akan  hidup aman damai...tapi bila Saddam dah mati...Iraq makin teruk, rakyat hidup tak pernah aman...tak ke tipu namanya tuu..

Sekarang bila Nato dan US serang Libya, dikatakan untuk kembalikan kuasa rakyat...supaya rakyat hidup lebih aman..ini pun mesti tipu..sudahnya nanti Libya akan jadi seperti Iraq...

Arghh memang diorang penipu...!

2 comments:

  1. US sedang cari watak baru untuk diperangi selama 10 tahun lagi!

    Sampai bila la dunia nak aman agaknya...

    ReplyDelete
  2. mungkin betul sebab ekonomi us sdg merudum skrg...

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK