Tuesday, April 17, 2012

Ronda-ronda 1Malaysia-Mersing lagi

Kami ke Mersing lagi..! Bila dah 3 kali berulang alik ke sana dalam masa tak sampai sebulan, rasa semakin  dekat jarak perjalanan. Inilah penangan bila tinggal berdua...daripada pandang kiri, pandang  kanan pening kepala tak tau nak buat apa..lebih baik kemas barang, start enjin terus tuju ke sekolah anak-anak...sambil tu ronda-ronda 1Malaysia lagi..Yahoo...!

 Jalan Kluang-Mersing..Kepada mat-mat motor jomlah layan laluan ini...confirm boleh asah tayar..bagi yang beranilah...

Kebetulan anak yang di Besut dan Alor Gajah balik bercuti seminggu., kesempatan menghantar semula mereka ke sekolah dan kolej masing-masing kami gunakan untuk  meronda lagi. KL-Alor Gajah-Mersing-Dungun-KTrg-Besut-Gua Musang-Cameron Highland-KL. Berdasarkan takwim sekolah anak-anak nampaknya ronda-ronda 1Malaysia ini akan menjadi acara bulanan...Seolah satu ketentuan, dapatlah kami melawat orang tua kami yang uzur di kampong...sebelah aku juga sebelah bini aku...


Felda Nitar.? hu hu..Masih banyak tempat yang kami tak pergi lagi rupanya. Lepas ni nanti bolehlah kami cuba jalan baru untuk setiap trip berikutnya. Pulau-pulau disepanjang laluan pun masih banyak yang belum kami jejaki. Pulau Tioman, Pulau Kapas, Pulau Redang kami pun tak sampai lagi.. Pulau Perhentian dapatlah juga menjejaki kaki disana semasa mendaftar anak mula-mula masuk sekolah di Besut dulu...



Rasanya sempat siap projek pembinaan Laguna Mersing sebelum anak aku tamat Tingkatan 5 nanti . Bolehlah melawat sana juga nanti..Sausana meriah pelancaran produk pelancongan baru di daerah ini masih dirasai. Karnival masih terus berlangsung. Pelaburan lebih RM20b di daerah ini nampaknya bakal mengubah wajah bandar Mersing. Kita pun berharap dengan wujudnya lokasi pelancongan bertaraf dunia, dapat merangsang perubahan minda dan sikap rakyat setempat dan Malaysia amnya supaya lebih perihatin dengan kebersihan alam sekitar..



Kita percaya dengan sokongan semua pihak ditambah dengan  keunikan Malaysia,, kedudukan Malaysia di tangga ke 9 dunia dengan kehadiran pelancong asing mampu ditingkatkan lagi..

Jom ronda-ronda 1 Malaysia...!

2 comments:

  1. Mersing, layan kepok lekor ngan satar pun best jugak!!

    ReplyDelete
  2. org mersing dengar kabor ramai yang dr TRG, sb tu kepok n satar pun popular di sana

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK