Sunday, April 1, 2012

Cerpen...Masuk kiri keluar kanan...3


Ramai yang menanya kenapa tak pakai kereta yang baru sikit. Kereta yang kami bawa ni dah berusia 12 tahun. Almaklum jelah kereta tua. Dah hampir masuk kategori klasik..Bini wa pun dah bising suruh bawak je Viva.  MPV yang ada tak sangka pulak kawan sambung sewa sehingga Ahad untuk angkut pengunjung luarnegara sempena F1 di Sepang baru nih. Nak cakap tak boleh, kawan bagitau MPV aku dah dimasukkan senarai yang akan bawak sekian-sekian orang. Boleh kot kali ni sewa lama sikit..Dapatlah duit lebih he he..sebelum-sebelum ni memang dia selalu sewa untuk majlis-majlis korporat. Dalam sebulan dapat 2,3 kali sewa cukuplah. lama-lama  aku pun tak mau..jahanam kereta.  Dengan duit sewa tu dapat le kurangkan duit poket  bayar ansuran bulanan ..Lagipun daripada MPV aku tu terperap gitu saja,  dapatlah juga panas-panaskan enjin. Tambah-tambah lagi sekarang tinggal berdua, takkan ke hulu hilir bawak kenderaan panjang muat keranda.

Berbalik pasal kereta yang tersadai di tepi jalan. Semasa pekena kopi di warong, bersembang dengan pengunjung semeja. Cantik..! kebetulan mereka sekampong dengan aku...dipendekkan cerita dia ada kawan yang selalu tarik-tarik kereta rosak macam ni, boleh angkut terus ke bengkel di Ayer Hitam. Dekat-dekat magrib trak sampai.



Aku dan bini naik kereta. Kereta naik trak tunda...Bergoyang-goyang macam naik kuda ..!

Terbang 350 upah tarik. Inilah yang dikatakan rezeki. Tak taulah berapa duit  kena repair kereta tu nanti. Ingatkan bagi sewa MPV , boleh dapat duit lebih, rupanya duit bukan aku punya..duit penarik kereta, duit orang bengkel dsb. he he..Masuk kiri keluar kanan...


No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK