Monday, April 2, 2012

Bila sifat ikhsan sudah tiada...

Semalam 2 peristiwa betul-betul berlaku depan mata kami. Peristiwa pertama, sepasang suami isteri (aku agak jelah) India bergaduh tepi jalan. Kesihan aku tengok bini dia kena belasah guna topi keledar dan penerajang..menangis dan terduduk  sambil cuba menepis dalam kawasan semak. Aku berhentikan kereta dengan harapan si mamat lelaki ni berhentilah mengerjakan bini dia..aku pulak yang kena hamun , suruh aku jangan masuk campur dan beredar segera. Wa pun belahlah tak mau si mamat tu bertambah naik angin, tak pasal-pasal pecah cermin kereta  kena hentak dengan topi keledar.

Masa bercintan muda-muda dulu..love u, love u...tapi bila dah lama bersama, bergaduh depan khalayak ramai  pun buat tak kesah...sebab tu maaf cakaplah, bila pasangan muda jalan sambil berpegangan tangan, berpeluk.., lagi-lagi yang belum kahwin,. konon-konon tersayang amat dengan pasangan ..erm aku memang cukup menyampah. Kalau belum ada apa-apa ikatan dah pandai tunjuk tak reti malu.., jangan-jangan dah ada ikatan nanti nanti bila bergaduh  tak pandai pulak nak sorok-sorok...

Peristiwa kedua, sedang kami memetik pucuk paku di tepi jalan...he he..tetiba teringin pulak nak makan pucuk paku... pucuk paku  ini, bukan jenis yang selalu dijual di pasar malam tu.. dapat le  petik secekak,  kira banyak lah untuk kami makan berdua. Seorang anak muda tersungkur atas jalan raya bila motorsikalnya kena senggol kereta yang dipandu laju.. mujur lori di belakang sempat mengelak..kalau tak, fobia aku nak bawak motor teringat peristiwa ini. Pemandu kereta terus memecut laju.

Tak taulah apa nak jadi dengan dunia sekarang., Belas ikhsan sudah semakin asing dari diri manusia...

3 comments:

  1. Abe mat dulu kini dan selamanya jalan pimpin tangan kak mah kan..? ha ha..

    ReplyDelete
  2. Kang, saya pun memang menyampah kalau tengok budak muda sekarang over acting bercinta. Meluat sungguh, tak reti nak respek kita yang berusia nie..tak dak segan silu langsung...

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK