Friday, April 6, 2012

Sombongkah aku...?-Konvoi Himalaya..!



Sebahagian peserta bersedia untuk berlepas...


Hari ni Sabtu, dah nak balik kot  geng motor aku yang ke Phuket hari Khamis lepas..He he kepada peserta sekalian maaf lah yea aku tipu korang sehingga minit terakhir baru bagitau, aku tak jadi pergi...lagipun dah 11 orang yang turut serta, kalau setakat aku sorang menarik diri tak jadi hal lah beb. Aku pun tak taulah, umpp nak ke Siam ni macam tak mau singgah kat hati ...sebab naik motor barangkali..kalau  naik basikal mungkin sedikit berbeza..sepatutnya boleh saja kalau aku turut serta, lagipun dari hari yang sama Khamis,  aku duduk sorang je kat rumah..bini wa ada rombongan Cik Kiah pergi Bandung, Indon.

Kepuasan berkonvoi, bila hati berkobar-kobar nak pergi. Kita menunggu-nunggu tarikh yang dijanjikan. sekejap-sekejap periksa semula keperluan yang nak dibawa..duduk depan komputer cari maklumat, kaji peta perjalanan dsb. he he baru best...semangat ni datang bila pertama kali kita pergi ke destinasi itu...bukan kira jarak perjalanan, hatta dekat, semangat kita berbeza jika tempat tu kita tak pernah pergi...Mungkin sebab tu  semangat aku nak ke Siam semacam longlai saja sebab aku dah pernah keliling Siam sehingga sepadan Burma di Barat/ Utara, sepadan China/Laos- Utara/Timur, sepadan bergolak Kemboja timur/selatan. Kawasan bergolak di Yala dan Patani pun  pernah lalu...Pendek kata walaupun tak mahir, tapi dapat bayangkan sausana di sana. apatah lagi Phuket berdasarkan ingatan pergi pertama kali dulu.

Tapi trip yang ini memang aku tak menyabor nak pergi...! Konvoi Himalaya bersama Royal Enfield Malaysia pada September ini...Kos perjalanan dalam 17000 termasuk motor yang desediakan oleh Royal Enfield India. Sebahagian besar kos perjalanan ada pulak yang menaja  fuyoo..! Bukan semua peserta konvoi ditaja..tapi kami berempat cuba dapatkan peruntukan kajian jabatan di Universiti . Harap-harap permohonan sahabat aku memperolehi peruntukan kewangan  kajian jabatan universiti beliau diluluskan. Kajian hubung kait Himalaya dengan peradaban Melayu..Peranan aku..? sebagai pembantu bawak kamera, bawak beg dsb...he he..tak kesahlah jadi pembantu..janji boleh pergi..!

September..September ...ishh lamanya...! ha ha..

4 comments:

  1. Replies
    1. sdg berdebar menunggu keputusan permohonan bajet tu...dup..dup..

      Delete
  2. Wah..semakin jauh pengembaraan Kang.Hebat, dan pastinya lazat ride nie.

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK