Thursday, April 19, 2012

Ronda-ronda 1Malaysia-Jom Besut

Ohh yess...! lepas ni kalau aku lalu Dungun, aku ingat nak bermalam di rumah kawan aku tu.., lagipun dia serius menjemput kami bermalam di rumahnya bila ada  kelapangan. Kenapa tidak yea tak.. daripada bilik tamu dibiar bersawang jarang orang bertandang, lebih baik  kawan-kawan tolong meriahkan rumah dia...dia pun dah hampir serupa macam aku, kosong saja rumah sebab anak-anak mula berjauhan dari ibubapa...Sambil menumpang boleh korek rahsia macamana dia boleh jadi kayo..Orang cakap kalau kita ingin jadi orang baik kenalah bergaul dengan orang baik, ingin jadi kaya kena pandai bergaul dengan orang kaya ..mana tau boleh terikut cara pemikiran mereka...cuma bahayanya bila selalu memerhati bintang di  langit takut- takut lupa pula rumput dibumi...seeloknya berpada-pada membawa diri..ke tengah boleh, ke tepi pun boleh..


He he Terpandang masjid ni segera teringat rumah kawan aku tuh...tapi ini bukan rumah dia, ini masjid kayu yang baru sangat siap di Seberang Jertih , betul-betul di tepi jalan utama Jertih- Kota Bharu...Masjid ni unik kerana dibina dari kayu juga..Tersergam indah ..Sekiranya kerajaan negeri pandai mengeksploitasi keunikan ini nescaya ianya boleh dijadikan mercu tanda untuk pengunjung luar mengabadikan foto disini...selitkan saja perihal sejarah masjid terdahulu, sejarah pembinaan, kehebatan ukiran anak tempatan bla.. bla.bla..nescaya melopong orang luar membaca...pastu pastinya klik..klik..klik berposing mengabadikan gambar...

Alah kalau korang perhati di negara orang, kekadang mercu tanda pelancongan diorang takdalah gah sangat, tapi disebabkan promosi dan gimik, berebut orang luar mengabadikan gambar dilokasi tersebut.


Selepas menghantar anak di Besut, kami bercadang untuk bermalam di Cameron Highland , namun tak kesampaian..tiba di Gua Musang jam sudah 8 malam, kalau diteruskan juga perjalanan ke Cameron Hilghland silap-silap bertembung dengan gajah semasa melalui lebuhraya timur barat Gua Musang -Lojing. Jadi kami tidur saja di Kesedar Inn. Gua Musang.

 Semasa disini teringin aku nak bersembang dengan tuanpunya basikal touring ni. Ada 4 biji kesemuanya. Tak pasti pulak samada pengembara tempatan atau orang luar..pagi-pagi buta dah hilang kelibat pengembara nih...Begitulah..., dimana ada kemahuan disitu ada jalan...Kekadang heran erk...semua orang memiliki tempoh masa 24 jam yang sama, tapi mereka ni ada masa  keliling serata dunia..kita ni maaanjang sibuk..!

2 comments:

  1. Kang-Owh, masjid rupanya atas bukit sebelah stesen Petronas tu. Memang nampak tersergam. Tapi masa lalu hari tu, hujan lebat. Tak boleh abadikan gambar.
    Saya pun terpanggil nak jadikan Kang idola saya, kot kot satu hari boleh merasa pakai BMW jugak...hahaha. Berangan tak salah kan?

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK