Tuesday, April 10, 2012

Jom Mersing..aku kena lagi..!

Di sepanjang laluan antara Mersing -Jemaluang saja, terdapat 2 sekolah  berasrama dan satu pusat pengajian lepasan SPM..Sekolah Sains, MRSM dan Pusar Latihan Industri..tempat lain tak pasti ...patut pun bila hujung minggu meriah bandar Mersing dengan kehadiran pelajar. Kawasan tumpuan pastinya restoran makanan segera, pusat beli belah dsb..Mewah bebudak berbelanja..melihat cara mereka berbelanja paling kurang RM50 pasti terbang setiap kali 'outing'. Nampaknya mak/ayah kena bersedia duit lebih sekiranya anak-anak  memasuki sekolah berasrama.

Bukan anak saja meriah berbelanja, mak ayah yang menjengah anak pun serupa... tak ubah sausana di bazar ramadhan..jinjing tangan kiri, tangan kanan, lengan..kalau telinga boleh sangkut barang, mau disangkutnya...penuh dengan jajan dan makanan..pergh..pergh..barangkali tak sampai hati menolak permintaan anak-anak..dahlah berjauhan, sesekali bertemu...macam aku juga...

Selepas melawat anak terus saja berdesup ke Ayer Hitam. Tiba magrib. Mokhtar dan Shahir sambung naik motor, manakala aku bawak kereta. Takpalah aku nak bawak rilek-rilek saja...mereka ni berkejar nak tengok bola EPL dan moto GP..malam tu MC lwn Arsenal, MU pun turun..Zilfahmi beraksi pun nak tengok..hati-hati ok..

Aku cukup tak suka bawak kereta atau motor waktu malam...silau dengan lampu kenderaan belakang yang terang benderang. Lagi hangin bila kenderaan belakang bagi lampu tinggi..seolah tak sabar nak memotong...Ko tak nampak ke aku pun sedang memotong...bila kita beri laluan yang memotong tu padahal viva, myvi dan kenderaan kecik lain...aku  konpius.. aku yang bawak selow atau mereka yang bawak kereta tak hingat dunia...ini mesti budak-budak muda baru jumpa stereng...!

Selepas membebaskan diri dari Lebuhraya Seremban-KL yang sesak teruk, dan memasuki Lebuhraya Elite..mata aku dah tak boleh tahan...lempang muka sendiri, menjerit..argh macam-macmlah aku buat, namun tak berkesan...jam dah 11 mlm. Terus masuk R n R Dengkil...turunkan cermin, off enjin...ZZZzzz. Sedar -sedar pukul 6 pagi, lepas solat, berkira nak balik..ON enjin..enjin senyap..apa pulak lagi nih ? ! isssh..salam dengan pomen  membayar RM1180 tukar 'fuel pump' rasa macam belum kering. Itu belum RM350 bayar trak penunda dulu ..Kereta dah buat hal lagi . Dengan bantuan Plus Ronda enjin kereta berjaya dihidupkan...

Aku tak tutup radio malam tadi rupanya...! Bateri habis..Hu hu...






3 comments:

  1. Alahai kesainnya... Baca cerita ni dari episod 1 lagi :D

    ReplyDelete
  2. Dalam hati ada taman jugak..hahaha. Tidur nak kena layan radio nie..:P

    ReplyDelete
  3. hehehe..kena standby bateri lepas ni

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK