Friday, April 27, 2012

Bersih3- Cukup-cukuplah tu...!

Ada mata lihat, ada telinga dengar..ada otak fikir...ini saja pandangan aku kepada mereka yang taksub sangat nak berdemo di Dataran Merdeka harini. Sebenarnya aku jadi semakin keliru akan tujuan sebenar mereka nak berdemo...setelah aku tengok video debat antara Ambiga dan KJ, semakin menyampah aku dengan puak-puak ini... antara lain, boleh ke si Ambiga kata kesuntukan masa untuk pindah venue berdemo sebab notis yang pendek....la nak notis panjang macamana lagi..? .ini bukannya zaman dulu kena pakai telegram untuk maklumkan berita secara pantas..lagipun bukannya nak buat persiapan pentas grand macam nak  sambut hari kemerdekaan atau terpaksa menyediakan logistik hebat macam penganjuran F1.. setakat untuk melalak berdemo ..bukan ke 'Any time, any place..' Orang dah  bagi tempat berdemo tu dah kira bagus...kata pejuang hebat...tempat pun  nak memilih, sebab tu aku ragu akan tujuan sebenar mereka berdemo...

Bila aku baca pandangan  ini menyampah aku semakin meluap-luap...

Adakah kita inginkan Malaysia nanti jadi seperti Iraq, Afghanistan, Mesir, Tunisia, Syria dll. Bergolak tak pernah aman..Nak puaskan hati semua orang memang mustahil...

Aku ragu, adakah kesemua pendemo tu tau apa yang mereka inginkan...atau jadi pak turut saja..

Argh daripada aku berserabut fikirkan hal mereka, lebih baik aku ronda 1 Malaya lagi...sambil selesaikan urusan kerja , lawat anak dan orang tua dikampong dapat jugak  tipiskan tayar motor BM yang baru tukar pada mileage 69500km pada 26hb April baru ni. ha ha..

Jom Perak-P.Pinang-Kedah- Kelantan-Trengganu-Pahang...jumpa Sabtu 28hb Apr 2012 , 10 pagi di
R n R Rawang ok...

3 comments:

  1. saya pun tkpaham dgnmanusia kononnya bERSIHnii,berishla sgt konon,sebelum nak g bersih ,bersihkan diri dulu...yang pi menyokong majoriti org melayu kita,..kesian,bangsa len tepuk tgn tgk bangsa kita senang sgt dipengaruhi benda2 tk paedah cmni,...aisyah n the fan club pun g joint,sia2 ngaji tinggi!..alasan pegi sokong sbb menteri wanit apernah tk kisah tentang kes dia berebut anak dgn bekas suami,cmm tu pun adaka,tapi kerajaan bagi bantuan semua geng2 ni sapu jugak!...tak paham takpaham..opss m aap la ter Emosi pulak di blog encik!bukan apa geram sgt...

    ReplyDelete
  2. Demmit laa diaorang nie! Tah apa nak jadi, sepatutnya bersyukur negara aman. Bukan nak mintak yg bukan bukan.

    ReplyDelete
  3. Dah tngok kesan tsunami dataran merdeka..? puak-puak ni jugak yang melalak konon jangan bazirkan duit rakyat...!

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK