Wednesday, May 9, 2012

Binatang oh binatang...!




Ada baca suratkhabar semalam..? Berita mukadepan Kosmo melaporkan seorang warga emas berjogging maut dibaham anjing. Dah banyak kali kejadian seumpama ini berlaku...dulu seorang warga Sweden mengalami nasib yang sama di P.Pinang..tetapi kejadian sebegini tetap akan berlaku dimasa akan datang.. .Tuan punya binatang perlu dikenakan tindakan yang keras sebagai amaran kepada pemilik binatang-binatang lain..Lu tak jaga binatang, lu akan turut terima akibatnya. Setakat dikenakan kompoun ermm tak menjadi kudis kepada mereka ini. Sekiranya tuanpunya dibuktikan bersalah kerana lalai elok saja disula sebagai pengajaran ..untuk lebih trajis jolok guna  buah durian...

Binatang adalah binatang..naluri mereka tetap binatang. Dalam kes ini yang binatang bukan sahaja anjing itu  malah tuan anjing  patut dibinatangkan. Dalam artikel terdahulu aku pernah menulis  peristiwa dikejar anjing klik sini.

Lebih-lebih tindakan selepas ini adalah mematikan anjing tersebut itupun terpaksa melalui proses yang panjang dan melibatkan perintah mahkamah. Juak-juak yang pro binatang seperti biasa akan menentang tindakan yang akan diambil dengan pelbagai  alasan menentang kezaliman terhadap binatang.. Adakah mereka tidak dapat menyelami perasaan/trauma yang dialami oleh mangsa, ahli keluarga dan orangramai ...?. Memang binatang...!

3 comments:

  1. kat rumah kau kan banyak anjing (sebelah rumah ).... Dah jinak kut sebab kasi makan..

    ReplyDelete
  2. anjing sebelah rmh aku tu terlebih penakut pulak...alim-alim kucing kot..ha ha

    ReplyDelete
  3. Eloknya bela anjing katik jerr kalau nak bela sangat, jangan bagi bela Military Dog nie..bahaya siut! Memang dilatih utk membunuh.

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK