Friday, February 3, 2012

Anjing atau tuan punya anjing sialan...!


Pagi-pagi wa sudah  hangin satu badan...Mujur jantung wa sihat lagi, kalau tak rebah wa dibuatnya. Pengalaman semalam mengajar wa berwaspada pagi nih...suboh semalam akak jiran lorong rumah wa sudah kena kejar dengan anjing. Kesihan wa tengok ..mencarut-carut dia..Bila wa lalu wa pulak jadi mangsa. Kurang hajor punya hanjing...!

Suboh tadi wa sudah bersedia dengan batang besi penyapu...bila lalu depan rumah tu..betul..! mula-mula menyalak tiba-tiba melompat melalui celah-celah pagar dan menerkam ke arah wa... siuut...! terkejut wa wei..ingatkan main acah-acah saja dari dalam pagar...! mujur wa naik basikal. sempat  memecut...kita nak pergi masjid leceh pulak kalau anjing gigit baju ...ok..ok..

Masa balik tadi wa sudah bersedia..hati betul berkobar-kobar..lu dekat wa libas...Tapi sangkaan wa silap, ingatkan anjing tadi berada didalam pagar rumah ..rupanya dia pun sudah tunggu wa dekat simpang tempat gelap...menyalak tidak , apa tidak tiba-tiba meluru ke arah wa...sialan luu..! apa lagi wa libass ..kena wei..! kena...! Kung..kung..kung..!Dia sudah lari, wa kejar..dia pusing terus melompat masuk pagar rumah...hati wa memang tak boleh tahan..nak jadi apa jadi lah...Loceng pagar wa tekan bertalu talu...! Argh peduli..wa kacau tidur lu ke apa, wa peduli apa...! ciss..,tak keluar-keluar, anjing tadi eksen saja menyalak dari belakang rumah tak berani tunjuk muka..datang sini..datang..! .lu dekat wa libass...tak lama  kemudian tuan rumah keluar, apa lagi siap la wa maki itu punya orang...Sialan tuan punya hanjing...!

Kepada pemilik anjing, lu orang mesti jaga lu punya binatang...jangan biar kacau orang awam...mau bela rimau ke apa, jaga lu punya harta.., biar bertambat dalam pagar...ini di biar bebas berkeliaran..hotak letak lutut ke hapa...! binatang mana tau apa-apa..yang sialan adalah tuan punya...dan lagi jangan biarkan binatang lu berak merata-merata...pernah jiran selang beberapa rumah semasa membawa hanjing berjogging, anjing dia sudah berak depan rumah wa.,taik sikit tak pe .selambak ko..!..".hei lu takda  hotak ka...! lu kasi pungut balik...!'

Aku dah berkira-kira, lepas ni kalau anjing tu masih tak diangkut majlis perbandaran.., dan masih eksen terkam-terkam orang..wa bukan akan libas dengan besi..tapi wa akan libas dengan parang...Grrrr...!

2 comments:

  1. Kesian kepada budak-budak kalau kena kejar anjing. :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua orang yang lalu kena kejar, tapi dah 2 hari ni tak nampak pulak anjing tu..dah kena tambat belakang rumah kot..

      Delete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK