Sunday, February 26, 2012

Kayuhan PLUS...

Ahad 26 Feb 2012. Selepas kayuhan solo LATAR, basikal tersadai. Bila ada geng ajak berkayuh Ahad, tanpa banyak soal terus setuju. 3 orang pun jadi..Sorang memang selalu kayuh bersama dan seorang lagi kenalan baru Dollah dari Selayang..He he dari perawakan dan potongan badan aku agak umur dalam 30an....


Cuaca cantik, tak panas sangat, sausana agak lembab sebab malam sebelumnya hujan. Trek ini turut menjadi homeground kepada kaki kayuh dari Sg Buaya. 



Tak tau macamana ladang ni dapat nama..nak kata ada air terjun tak pulak kami berjumpa airnya.
Brader Shukri ...sebaya aku dia nih..walaupun selalu pancit dan kerap tolak basikal, tapi mantap. ha ha..

Tujuan asal nak berkayuh ke Sg Buaya saja, jarak dalam 15 km pergi dan balik, tapi berubah fikiran. hari ni kami bawa tamu Brader Dollah yang pertama kali berkayuh disini. Kami bawalah trek yang agak jauh sikit. Country Homes-Kg Orang Asli-Ladang Waterfall- Tmn Garing Utama- R n R Rawang Utara-Tmn Emerald-Country Homes...Saja kami nak test semangat kental dia.. .( Pssst... sebenarnya saja nak mendajal dia ha ha.) Dulu bawak geng dari Tasik Puteri sebahagian yang ikut, tak mahu ulang lagi ke trek ini.. he he..Diorang cakap trek tak best...

Trek takdalah susah cuma yang tak seronok ikut trek ini laluan terbuka..panas. !, dan lagi terpaksa menempuh pelbagai halangan seperti diatas...menyusup bawah pagar..
atau terpaksa berkayuh dalam longkang...

sebelum tiba di R n R Rawang arah utara...Fuyoo motor tu walaupun harga melebihi 170k, tapi tak cukup versatil sebagaimana basikal kami...

Sebut saja dimana, lebuhraya...,

atau belukaraya... pasti boleh...tak boleh kayuh kami pikul...!

Pergh..tak nampak tanda-tanda brader Dollah ni akan pancit, dia yang pertama dulu sampai ke puncak bukit,  Kami pulak yang terjelir lidah bila memanjat laluan pintas  ini., dan sewaktu berkayuh bukit pacak di Emerald yang panjang dan curam dia mengayuh selamba saja berbanding kami yang terhegeh-hegeh nak tiba di puncak..Bro sorang lagi tu usah ceritalah...tak sampai suku jalan dah tolaaak..Tak menjadi untuk mengenakan dia..ha ha..


Apa barang bro takkan cuma 22km saja...pergh kami terkena beb, silap orang lah dan ternyata memang aku  tersilap.., brader dollah tu umur rupanya 46 tahun ...senior aku setahun tu..Dia bagitau lagi tiap minggu paling kurang kayuh 30km di laluan lebih extreme dari ini..oowh patutlah gagah dan nampak muda remaja...!

Argh..kalau gitu aku pun nak gagah dan nampak muda remajalah...! he he..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK