Wednesday, February 8, 2012

Selamat pengatin baru...

Aku suka idea ini. Lari dari kebiasaan. Banyak kawasan rekreasi boleh dimanfaatkan untuk sebarang majlis. Kalau selama ini, bila buat majlis perkahwinan selalunya perkarangan rumah, dewan atau hotel yang jadi tumpuan, majlis perkahwinan yang kami hadiri baru ni, membuka minda kami...buat dikawasan rekreasi. Ok ..kenapa tidak..?  Kelebihan buat disini, senang kawasan luas, tempat parkir banyak...sesiapa pun boleh hadir untuk menyaksikan detik bersejarah mempelai...cuma kesian juga kepada pengunjung kawasan rekreasi yang lain., nak mengunjung pun rasa segan-segan...


Aku rasa hanya yang berduit je mampu buat majlis seperti ini secara bersendirian..Apa kata kalau Kementerian Pelancongan berkerjasama dengan Jabatan Agama Islam Negeri atau daerah dsb, buat majlis perkahwinan beramai-ramai ditempat awam seperti ini...tentu jimat belanja disamping  boleh mempromosi kawasan rekreasi seperti ini..



Orang Perlis rasanya tau tempat ni dimana...Berdekatan dengan Hospital Arau, kediaman MB, juga UMP. Lupa pulak nama tempat...usaha yang baik dari pihak kerajaan negeri/JPS Perlis atas usaha mengindahkan persekitaran sungai, namun masih banyak ruang yang boleh dilakukan untuk mengindahkan lagi kawasan ..Kebersihan, landskap persekitaran boleh diceriakan lagi.., air sungai tu macam cetek je alangkah elok sekiranya empangan atau kunci air dibina untuk mengawal paras air sungai...bila aktiviti hidup di sesuatu tempat aku percaya banyak penambahbaikan boleh dilakukan, sebab kawasan yang hidup dapat memberi nilaitambah ekonomi setempat.. pihak berkaitan nak melabur pun  rasa berbaloi, berbanding jika kawasan yang dibangunkan sepi dari pengunjung.. promosi berterusan diperlukan untuk menghidupkan kawasan supaya berterusan dikunjungi pengunjung dari dalam atau luar daerah, negeri , negara dsb..




Pasangan raja sehari, anak Pengarah JKR Perlis bahagian air, Afiq Shahid dan pasangan. Beliau merupakan anak senior kami sewaktu belajar di UK dulu. 25 tahun dulu, kami antara yang tolong tolak kereta sorong mamat ni...Dah  kahwin hang no...Selamat Pengantin Baru...

3 comments:

  1. Nama tempat ni adalah Taman Rekreasi Sungai Kechor... sungai ni adalah sungai utama untuk mengalirkan air ke laut di kala banjir melanda Kangar dan kawasan sekitar...

    Bila Kang Latep mai Perlis ni?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5hb Feb lepas Hasmizal..lalu Perlis teringat hang, tapi mcmana nak kontek hang...?

      Delete
    2. saya dah emelkan kepada Kang.. kat emel lateppaiman@gmail.com..

      Delete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK