Thursday, June 14, 2012

Euro 2012- Benci tapi rindu...

Demam bola Euro2012. Tidur pun dah depan TV..Aku tengok juga tapi tak melihat sepenuhnya, hanya sesekali membuka mata untuk mengetahui jaringan/keputusan perlawanan terkini. Celik sekejap lepas tu sambung tidur lagi...situasi rugi rugi...nak terus tidur rasa rugi, nak terus berjaga pun rasa rugi...leceh betul...Walaupun dapat tengok sekejap-sekejap dan tidak menghayati perlawanan keseluruhan, apa yang dapat aku simpulkan memang semua perlawanan adalah best. Kawalan bola kemas, hantaran cantik, permainan laju...pergh aku suka...! seperti main hoki...serba serbi pantas dan cekap..tup-tup gol...!

Aku takdalah taksub sangat pada mana-mana pasukan, sebab itu barangkali aku tak rela bersengkang mata semata-mata menyaksikan 22 orang berebut sebiji bola...taktaulah nanti bila kejohanan memasuki peringkat suku akhir dan seterusnya...Sekarang ni banyak lagi pasukan yang aku suka...Jerman, Peranchis, Sepanyol., Rusia..mula-mula dulu sokong Belanda, tapi pasukan ni awal-awal lagi dah bungkus...Yang menjadikan seronok menyaksikan apa-apa acara sukan sebenarnya bergantung kepada pasukan pilihan kita. Bila mengharapkan pasukan pilihan menang, rasa teruja, cemas dsb membuak-buak dalam diri maka hilanglah kebosanan dan rasa mengantuk menonton. kalau takda pasukan pilihan maka tontonan menjadi hambar...

Selain pasukan yang aku sebutkan di atas sepasukan lagi yang sangaat aku suka  tengok...hilang kot rasa mengantuk bila menonton sebab mengharapkan dia kena titik kaw-kaw pasukan lawan...Aku tunggu-tunggu perlawanan yang melibatkan pasukan ini dan jika terlepas menyaksikan perlawanan segera aku cari keputusan di internet...ha ha pasukan England...Rasa rugi pulak terlepas tengok perlawanan semasa dia menentang Perancis baru-baru ni...Taktaulah kenapa aku menyampah sangat dengan pasukan ini.  Lagi menyampah bila tengok dia menang...cara berita dilaporkan dan diulas seolah-olah juara dah jadi milik dia walaupun baru mengharungi pusingan awal ...tapi aku rasakan kalau pasukan ini tercicir dari mana-mana kejohanan besar rasa macam tak berapa meriah pulak...inilah kot yang dikatakan Benci tapi rindu...!

Kepada fanatik pasukan England jangan marah aku yea..ha ha...


2 comments:

  1. dah benci tapi rindu.. mcm dangdut lagu plak.. hik3

    ReplyDelete
  2. England menang pulaak semasa lwn sweden..Hu hu..

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK