Friday, June 29, 2012

Pelik...? yea kekadang pelik...


Beli nombor menarik...rasanya kebanyakan orang suka., Jika tidak masa kan yang berkemampuan sanggup berhabis ratusan ribu ringgit semata-mata untuk memiliki angka digemari..sementara orang kebanyakan turut terikut-ikut membeli angka menurut persepsi masing-masing..ada yang mengabadikan berdasarkan tarikh lahir dsb...Jika ada sepuluh kenderaan, bersusun kenderaan dengan nombor yang sama...Walaupun secara peribadi aku tak suka menggunakan no menarik lebih-lebih lagi jika terpaksa berbelanja  untuk membida nombor tersebut ...namun aku sangat suka bila melihat banyak kenderaan mewah menggunakan no 4 yang tersangat pantang dikalangan orang cina...Buktikan pada mereka nombor adalah sekadar angka...tapi dapat juga aku perhatikan ramai  orang cina  sekarang tak berapa kesah pun pasal no 4 ni...mungkin generasi baru kot...


Berbelanja barangan lusuh/antik-  .. Ada orang sanggup berhabisan semata-mata untuk barangan lusuh.. atau adakah citarasa manusia menjadi pelik bila berduit...? sekadar ribu-ribu mungkin dapat diterima dek akal, tapi kalau ratusan ribu hatta jutaan memang tak terfikir oleh otak aku....hu hu..motor lusoh, kereta lusoh, potrait lusoh, tembikar lusoh, cincin lusoh, pedang / keris  lusoh dsb

Lagi aku tak faham ada orang yang sanggup berbelanja besar untuk seluar jean lusoh..he he..Yang ini bukan ribu riban, ratusan ringgit sudah cukup memusykilkan aku, kenapa ada yang sanggup membeli bekas pakaian orang lain dengan harga yang tersangat mahal...berilah pelbagai alasan..jenama, kualiti kain dsb aku semacam tak boleh terima semua alasan itu...sedangkan sekarang seluar jean baru berkualiti boleh diperolehi serendah 25 ringgit.! Ini yang aku lihat dikedai bundle petang tadi, kebetulan aku singgah untuk memendekkan jean aku yang labuh.. 300..400..500..sehelai..! dan menurut pengusaha ramai yang sanggup membeli...! sungguh tak masuk dek akal aku...

Dan lagi aku pelik...ada orang sanggup berbaris panjang semata-mata ingin menikmati makanan yang digemari..tunggulah nanti dibulan ramadhan..ada yang sanggup berbaris seawal 3 petang...! Sungguh aku musykil..adakah kesedapannya boleh dirasai sehingga berbulan-bulan ...?



Euro 2012

Pelik...? He he..tepat ramalan aku Itali menang lawan Jerman, walaupun jaringan 2-1, tapi perbezaan gol tetap 1-0 sebagaimana yang aku ramalkan. Boleh jadi bomoh bola. Mari..mari..mariii! ha ha..

2 comments:

  1. Biarkan mereka dengan kegilaan mereka. Bukankah itu tanda negara kita aman dan makmur. :D

    Post Terbaharu Saya - Saya Dapat Lagi Murah!

    ReplyDelete
  2. Apa yang dapat? Kepuasan sebab memiliki? Nafsu laa tu.. Bila nak jual semua, bukan orang tengok pun nombor plet bidaan tu..yang penting kondisi kenderaan..pendapat saya laa..

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK