click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Saturday, June 16, 2012

Kayuhan Puncak Kemensah 2...


Tarikh 16hb Jun 2012, Sabtu
Lokasi : Puncak Kemensah, Melawati Selangor
 Aku dah cuba bermacam-macam riadah, nampaknya berbasikal juga jadi pilihan. Walaupun penat tapi puas.. Belanja pun hanya permulaan saja semasa membeli basikal yang sedikit mahal namun selain dari itu tak banyak perlu dibelanjakan. Modal   utama semasa berbasikal adalah kudrat.

Tak banyak yang boleh aku cerita...biarkan gambar-gambar berikut berbicara.

    











Aku rasa buatlah apa saja aktiviti untuk memenuhi masa lapang menuruti citarasa masing-masing. seperti mamat diatas yang begitu sabar dan tabah berpindah dari satu lokasi ke lokasi lain mengendap spesis-spesis burung..atau kumpulan dibawah ini yang meredah lalauan sempit bersama ATV. Kedapatan juga  kumpulan yang mendaki gunung dan berkhemah dihutan.

 



Aku tak sangka berbasikal kali ini dipertemukan dengan insan hebat Sdr Yusri..insan yang pernah menemani Sdr Muqarabin sehingga ketinggian 6000m semasa beliau dan rakan-rakan menawan Puncak Everest.


Keseronokan itu akan lebih bermakna bila mendapat petaka seperti ini yang menimpa salah seorang rider. He he mohor diperolehi bila gagal mengawal basikal dengan baik semasa menuruni bukit curam...Jarak kayuhan 15km. Ibarat taubat makan sambal belacan...Minggu depan kami akan ke sana lagi...Jomlah..!

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK