click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Sunday, July 15, 2018

UsCanada2018-D3 Kamloops

Hari ke 3 11 July2018.. Jam 8.30 pagi check out homestay di Richmond... Menuju destinasi berikutnya Kamloops berjarak dalam 350km dari Vancouver. Keseluruhan perjalanan agak lancar berpandukan kepada  googlemap..

 Hasil pemerhatian harini kenderaan lori disini agak berbeza dengan tanahair.. Bas- bas juga agak kurang kelihatan di sini. Pacuan empatroda pikap bersaiz besar sangat banyak disini. Sementara kenderaan kereta lain lebihkurang sama.





Hariini berpeluang buat pertama kalinya memandu kenderaan sebelah kiri... Mulanya agak kekok tapi lama kelamaan mulai selesa.

Highway antara bandar Canada sangat baik tanpa tol.



Tiba di Kamloops pukul 1.30ptg . Check in di hotel Accadian Inn yang tidak jauh dari lebuhraya..tengahari hanya menikmati meesegera.

Makan malam menikmati biryani ayam dan ikan tikka. Makan untuk 3 orang dikenakan caj 65 CAD termasuk cukai 12peratus dan tips.. Di Kanada dan US tips seakan budaya wajib yang perlu diambik kira ketika menggunakan perkhidmatan disana seperti makan makan di restoran.. Menaiki teksi dsb. Kebiasaannya tips dalam 15-20 peratus dari harga yang dibelanjakan.

Syoknya meronda segala maklumat dihujung jari.. Tak sangka ada restoran menyediakan makanan halal dikawasan yang agak jauh dari bandar besar. Membaca senaraian internet restoran halal dan membaca menu tanpa berfikir panjang terus berkunjung ke sana.



Masjid Aeisya Kamloops

Diperkarangan restoran yang yang menyajikan makanan halal

Berlatarbelakangkan pemandangan gunung.. Ketika musim dingin pemandangan sangat indah bila gunung gunungan tersebut diliputi salji..

Sesudah makan berkunjung ke taman tepian sungai.

Olehkerana waktu magrib pukul 9.15 malam banyak waktu diluangkan untuk bersantai di taman tepi sungai...





Sekembali dari situ terus ke pasaraya Wallmart  membeli bekalan makanan untuk perjalanan keesokan hari ke Golden.. Berdasarkan carian internet ternyata bandar kecil ini sangat sukar mencari restoran halal jadi kami membeli roti saja untuk hidangan siang dan malam..

Di Kamloops kami hanya bermalam satu hari... 

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK