Thursday, March 10, 2011

Bila izrael datang memanggil...

Kemalangan malam tadi 10 Mac,memang trajis. Seorang pemuda keturunan boyan Indonesia dalam umur 20an maut  apabila motorsikalnya Yamaha sport 120 plate no WUV xxxx tak silap aku..bertembong secara berdepan  dengan Iswara , bertentangan depot bas Metro di Jalan Rawang - Bt Arang sebelum tol Plaza Rawang utara. Aku  kebetulan lalu disitu dalam perjalanan mengambil anak aku  di terminal bas Jalan Duta.  Berdasarkan kesan impak kereta dan motor  yang remuk teruk , aku agak salah satu kenderaan ni mesti dipandu laju. Masa aku sampai di tempat kemalangan keadaan  lengang, peliklah jugak tak macam kemalangan yang aku jumpa sebelum-sebelum ni yang  penuh sesak dengan orang ramai berkerumun., yang aku nampak mangsa tertiarap, mati serta merta barangkali.. rupanya kejadian tu baru saja terjadi..Kereta Iswara tu pun berada jauh dari mangsa dan motorsikal. , kalau  3 minit awal aku sampai pasti aku akan turut menyaksikan aksi stunt dan mendengar dentuman kuat kenderaan berlaga nih.. Kejadian dalam pukul 10.30 malam gitulah, jalan pun tak banyak kenderaan  sangat masa tu...

Paper harini akan keluar berita ni sebab tak lama lepas tu selain orang  ramai  mula berkerumun,  pemberita pun ada  membuat liputan.., kalau nampak yang berpelekat kat gambar nanti..akulah tu..he he..Aku dapat juga tangkap gambar mangsa di kedudukan tertiarap tu..tapi guna kamera handphone..mana le jelas...lagipun malam..gelaap.

Tak sorang-sorang ahli keluarga datang, iyalah mangsa tinggal di taman sama tempat aku yang tak jauh dari tempat kemalangan. Tapi yang tak syok tengok mereka-meraung-raung meratapi mangsa, terutama yang perempuan..aku yang turut disitu dengarlah ratapan pilu yang  banyak menyebut perkataan KALAU..kalau kau tak pergi, kalau itu, kalau ini dll...dan aku ingat aku nak menulis juga pasal KALAU ni di post akan datang..nak tulis sekarang panjang sangaat..tunggu lah yea..





                    

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK