Monday, February 28, 2011

Penyakit kah ini..?

Argh susah betul kalau dah kena jangkitan suka berjalan..aku gelisah kalau tak buat apa-apa aktiviti dihujung minggu..sehujung minggu tak jalan boleh tahan , tapi kalau dah masuk minggu kedua mesti aku akan cari jalan untuk berjalan...7feb baru je balik Laos/cambodia, 10hb Kuala Nerang hantar daftar anak ke 2 masuk Kolej Mara Di Kuala Nerang, Kedah. 18feb hari keluarga SN Akmida di PD dan bila masuk 24hb aku dah mula menggelitik nak berjalan. bila cari-cari dapatlah alasan untuk berjalan..he he ..aku kan dah lama tak melawat anak aku yang di Besut tu..sambil tu boleh tengok motor klasik aku dan pergi Pejabat Yayasan Trengganu dapatkan borang tuntutan insentif pelajar cemerlang...alasan yang cukup kukuh ...lagipun nilah masa nak lapangkan kepala hotak yang hari-hari biasa serabut fikir pasal kerja...

Ajak 2,3 kawan tak satu pun yang menjadi...jadi ride sorang-sorang dengan motor besar aku. Hari pertama terus ke Besut ikut Kuala Berang. Malam tidor di Merang. Keesokan hari selesaikan urusan 2 dan 3 di K.Trengganu. Dekat isya malam isnin baru tiba rumah..

Bila hujung minggu ronda-ronda syok lapangkan minda. Disepanjang perjalanan dapat tengok gelagat manusia jadi terhibur. Tapi yang tak syok lepas bersenang-senang, otak dah terbawak-bawak malas nak berfikir bila masuk minggu baru..Aku perhati ramai jugak yang mengambil kesempatan bercuti membawa keluarga.,sebab masa nak balik lepas tol Bentong jalan sesak dengan kenderaan yang menghala ke KL. Aktiviti bersosial pun aku tengok semakin banyak. Sepanjang pergi tu berderet kelab Chevy menghala ke Pantai timur. Geng merc soft top pun bersusun depan Tol Plaza Jln Duta menghala Utara, itu tak masuk geng-geng motor..pergh..

Hujung minggu depan belum tau lagi apa nak buat, tapi masa di Merang tu kawan aku telifon bagitau dia sudah sambar MTB ..yea napa tidak, mungkin aku akan temankan dia berjinak dengan basikal barunya..lagipun basikal aku pun dah lama benar kesunyian....ha .ha..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK