Wednesday, March 30, 2011

Kau betul, kau salah.. kedua-duanya kau kalah...

Kes 1.


Kes 2..Mangsa ?, aku pun konfius macam bangla pun ada..,macam india pun ada ...

 Myvi ni amoi yang bawak...bila ramai bagitau mamat motor yang salah, timbul juga rasa simpati pada dia, bumper myvi pecah..tapi bila aku cuba dengar cerita dari pihak dia dah cakap tinggi suara dan mencarut.., erm wa terus blaah angkat kaki...menyampah..! harap muka je cantik...

Dua senario berbeza tapi hasil yang serupa. Mangsa motorsikal tergolek dan tercedera mengalami patah kaki barangkali kerana kedua-dua mangsa terpaksa diusung untuk di bawa ke kelinik.

Dua foto di bawah adalah kemalangan yang sempat aku tangkap pagi tadi 31 Mac 2011-Kes 2, manakala gambar teratas sekali-Kes 1, telah beberapa hari tersimpan dalam galeri handphone aku. Kedua-dua kemalangan berlaku di taman tempat aku.

 Kes 1, aku berpendapat pemandu  kereta yang salah., sebab kereta nak keluar simpang. Motorsikal tu berada di jalan utama , tapi yang cedera mamat motorsikal..

Kejadian pagi tadi, kalau ikut cakap orang di situ mamat motor yang silap sebab  beliau nak masuk simpang tak pandang kiri kanan, manakala pemandu kereta di laluan dia..

Tapi bila aku amati cakap-cakap saksi yang berada di tempat kejadian, kes no 2 susah juga nak beri salah seratus peratus pada mamat motor tu...Kes sebegini memang kerap terjadi di jalan empat lorong...lebih kurang beginilah yea.. Dua biji kenderaan dilaluan bertentangan. Satu kenderaan lorong tengah memperlahankan kenderaan untuk memberi laluan kepada motor  untuk masuk simpang, manakala kenderaan satu lagi di lorong kiri tidak dapat baca niat pemandu kereta yang memperlahankan kenderaan serta tidak perasan pulak kehadiran motor yang terlindung , bila mamat motor melintas maka bertembung la dua kenderaan ini...dan yang pasti mamat motor tu jugak yang tergolek..

Walaubagaimana diolah kes ini yang pasti penonggang motorsikal jadi mangsa...Jadi kepada rakan bikers di luar sana berhati-hati ok..Kepada pemandu-pemandu  kenderaan lain ..simpatilah pada kami hu..hu....


No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK