Friday, April 1, 2011

Betul tekaan aku...



Depan kena...


belakang pun kena...berdebah betul..! Di setengah hentian bas, hampir seluruh permukaan sudah kena tampal.


Nombor along sudah terpampang..apa masalah untuk membentras kegiatan ceti haram ? hendak dengan tak je...



Pantang ada ruang kosong...mesti kena tampal.


Memang aku dah agak, mesti akan ada tangan-tangan gatal yang akan mencomotkan papan tanda yang dipasang...macam takda rasa bersalah mencomotkan pemandangan..Mentaliti kelas rendah nak buat macam mana. Berapa banyak duit kita yang terbazir begitu saja...Aku pun tak tau sampai bila kita boleh tingkatkan mentaliti keperingkat lebih tinggi lagi...Kalau takda kesungguhan dipihak kita dan penguasa aku gerenti akan macam nilah keadaan kita...tetap ditakuk lama. Aku tak nafikan tahap kesedaran segelintir warga tempatan ada peningkatan seiring dengan taraf kehidupan mereka, tapi secara umumnya kesedaran perihal kebersihan masih rendah. Ini diburukkan lagi dengan kebanjiran warga asing yang rata-rata terbawak-bawak dengan sausana di negara asal yang masih terkebelakang.

Kepada semua pembaca diluar sana jomlah kita sama-sama menjaga kebersihan negara kita. Perubahan bermula dari diri kita. Yakin boleh.

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK