Tuesday, April 12, 2011

Jom sambung...


Dah kebetulan sampai K.Trengganu ni tak syok pulak kalau aku tak singgah ke rumah mak/ayah mertua aku. Ayah mertua aku dah lebih 4 tahun terbaring sebab strok, kali ni mak mertua aku pulak yang dah mula jadi teman setia tempat perbaringan,. boleh bangun dan berjalan tapi menggunakan alat bantuan., jalan pun mengesot antara angkat tapak kaki dengan tidak. Bila menziarahi orang uzur ni  aku harap aku semakin insaf. Kita pun akan melalui zaman itu kalau kita panjang umur, sedikit demi sedikit pinjaman nikmat sihat ditarik semula. Sebenarnya semua orang akan menuju ke situ jika panjang umur, tapi penyakit apa  yang akan mendampingi kita, kita tak tau kecuali orang yang dah disahkan berpenyakit.  Apa yang pasti penyakit tua memang tiada ubatnya.

Dalam kita sibuk dan leka tanpa kita sedar usia senja menjengah kita. Cuba kita renong semula. Aku yakin peristiwa kita di zaman anak-anak, zaman persekolahan, zaman awal berkerja, zaman awal perkahwinan masih segar di ingatan.. tup tup anak kita pulak sekarang ni mengulangi kitaran hidup yang pernah kita alami sebagaimana kita mengulangi kitaran yang dialami/ditinggalkan oleh orang tua kita., walaupun jalan cerita yang mungkin berbeza. Inilah dinamakan fitrah kehidupan. Bersediakah kita untuk menuju ke alam yang satu lagi...? Ya Allah golongkan kami dalam golongan orang yang bertakwa. taat dan patuh terhadap suruhan Mu. Aminn

Adalah setengah jam lebih aku kat rumah mak/ayah mertua aku sebelum mintak diri beredar, lepas ni nak berkejar ke Besut pulak. Singgah sebentar sarapan di gerai nasi dagang berdekatan dengan Masjid Raja.,Chendering  tapi bukan digerai yang popular tu.. Gerai dah pindah kot...,Kalau korang ingat di kawasan sinilah  pernah mencetuskan isu nasional  dulu bila pelanggan mengadu beli lauk nasi dagang kepala ikan aye/tongkol berharga lebih  RM 80 seketul...he he... Baru ni pun aku terbaca di surat khabar, tauke gerai makan  ikan patin di Temerloh, caj pengunjung RM13000 untuk jamuan 50 orang....tongkol/patin spesis exotik barangkali....mungkin rasa secubit keenakannya tahan sebulan...ha ha..hah yang pengunjung ni pun satu..dah bedal baru tanya harga...

Sampai sekolah anak aku dalam 1.30. Kelas tak habis lagi ke? jadi terpaksa aku tinggalkan barang dan jajan di pondok jaga. Sekolah berasrama ni lain sikit jadual diorang, kekadang tu sampai pukul 2 baru habis kelas..

Petang hari yang sama jugak nak balik ke KL...harapan masa tu janganlah hujan sepanjang perjalanan...tak tahan..., kecut telor beb..ha ha..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK