Tuesday, April 26, 2011

2WD dan 4WD...pilihan anda..?

Masa aku beli motor besar pertama dulu., bapak aku pendam saja perasaan nak tegur kat aku. Bila dah 2, tiga kali aku balik bawak motor, baru dia bersuara.. ...terima kasihlah diatas nasihat.. Mak/Bapak mana la yang mau tengok anak dia melarat. Dia risau aku perabih duit ke tempat tak tentu hala. Bukannya dia tak bagi beli  tapi pastikan sudah ada tabungan untuk kegunaan dimasa kecemasan. Aku sengeh dan angguk-angguk saja..yea..yea dengaar...Kesempatan balik baru ni sebenarnya aku saja nak tengok reaksi dia bila tengok aku bawak motor baru. lagi, he he.. tapi tak kesampaian sebab motor baru aku buat hal pulak...

Aku pun sebenarnya sependapat dengan bapak aku..jangan bazirkan duit tak tentu hala..

Tapi aku beli motor ni bukan untuk main gitu-gitu saja..aku beli untuk buat kerja. Aku rasa aku dapat berjimat dari segi masa , duit dll dengan bermotorsikal nih. Bini aku pun ngomel , anak aku pun sama.. 'motor yang satu lagi kan dah ada..'  ish..ish  'yang itu mana boleh lanyak  masuk site'..ha ha..alasan kukuh..Kenderaan kan keperluan. Harga motor baru aku ni pun jauh  lebih murah dari pick up Hilux, Storm dll., daripada aku beli kereta tapi hari-hari cuma naik sorang lebih baik aku sambar motor..minyak jimat..tol tak kena..dan dapat jugak bantu pengguna kenderaan lain dari bersesak teruk bila semua orang berebut  nak berkereta.. Tak betul ke aku..? ha ha..


4 comments:

  1. kalau duit dah melimpah dari tabung tak salah pun

    ReplyDelete
  2. tauke geotest dengar kata nak angkat M power...boleh le aku pinjam nanti..

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK