Thursday, April 7, 2011

Berdua pun berdualah..!

Kalau dia boleh, kita pun mesti boleh...! Pengembara solo berbasikal dari Argentina...


Ish susah juga nak cukupkan korum. Xpdc kami ke Sumatera yang asalnya 6 orang dah tinggal 2 orang. Ar Mastor dan  aku saja.. Yang lain mempunyai keuzuran. Tapi xpdc tetap diteruskan. Lagi sikit lagi senang tak banyak kerenah dan lagi banyak tempat menarik boleh dilawati..Aku memang teringin benar untuk ke Pulau Sumatera., lebih-lebih lagi ke Acheh yang di badai tsunami. .Mujur Ar Mastor turut ingin kesana membuat kajian perihal senibina fakulti beliau di UKM, Bangi.. Kalau dia pun tak dapat pergi, aku pun nampaknya kena batalkan perancangan ini. Nak ronda sorang-sorang belum ada konfidenlah wei...lebih baik aku bawak bini aku naik bas..ha ha..

Tapi bila difikir-fikir apa masalahnya kalau pergi sorang-sorang. Pergi pun bukannya jalan kaki tapi berkenderaan. Harap-harap kenderaan takda masalah saja..(bab ni yang merunsingkan aku..aku bukannya reti sangat bab motor nih) bawa perlahan pun lama- lama sampai...kalau penat berhenti, tak payah paksa diri..aku tengok sekarang ni  ramai orang yang berbasikal saja ronda-ronda dunia..kalau rajin cari di internet pasti akan jumpa cerita-cerita xpdc solo keliling dunia...xpdc solo wanita berbasikal pun aku pernah baca...ish malu betul aku kalau  xpdc sumatera ini sampai tak jadi..Pokok pangkal terletak di hati...

Aku dah bagitau Ar Mastor tadi..harap-harap xpdc berdua ni berjalan lancar...lepas ni kami bercadang untuk ke Borneo pulak...tapi dengan V Strom dan Bandit baru kami..ha ..ha Geng Suzi ..! selagi ada kelapangan dan rezeki beb... argh malas lah nak cerita lebih-lebih., bagi jadi yang ini dulu...

  

6 comments:

  1. Insyaallah bila dah berhajat tu,tekad dan kuatkan semangat menjadilah apa saja yang dihajati.Selamat mengembara...

    ReplyDelete
  2. Salam,Aceh,bahagian mana nak ride ?

    ReplyDelete
  3. wasallam sdr nasir.. medan-acheh-danau toba-bkt tinggi dan medan sml..insyallah..

    ReplyDelete
  4. call saya, mungkin boleh membantu 019 9813930.

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK