Monday, April 11, 2011

Ride Pin Kartun...

Perghh.. ramai bikers berkumpul kat BHP lepas tol gombak..ini mesti nak main konar, pastu pekena nasik lemak Mak Andak kat Karak pastu..? ....Balik..ish ish..


Tuu dia.. motor perang sudah marii..!


Ramai pulak yang minat motor kami...siap ambik gambar dari segenap sudut. Padahal ST1300 lagi lawa, GTR lagi power .. FJR lebih mengancam...tengkiu..tengkiu..kepada sesapa yang tak jemu-jemu menunjukkan isyarat baguus..! ha ha..
Bulannn....! pergh Pok Li tunjuk handal layan karoake lagu Broery..Thump up..!

Inilah pin kartun yang aku maksudkan..anak aku cakap nak berniaga pin kartun kat asrama dia...bagus-bagus. bila dapat untung nanti tak payah lah mintak duit selalu kat aku..ha aha..


Adakah ini hobi bermusim,,,? Kalau dulu -dulu masa aku kecik memang macam nilah..pantang hujung minggu ! .bila tiba musim main gasing, pakat-pakat satu kampong main gasing,  kalau takda duit nak beli, buat sendiri guna batang kayu jambu batu, argh yang paling penting boleh pusing...bila musim main baling tin susu/kotak rokok semua simpan stok tin susu/rokok .. dan bila musim main gelang getah lastik sapa dapat kumpul gelang getah hingga paras siku  kira otai terrer giler  masa tu ha ha..begitulah seterusnya

Sekarang pun aku tengok  serupa macam dulu jugak...cuma fenomena berbeza. . sekarang ni aku tengok orang giler layan motor...pantang jumpa hujung minggu, bersepah-sepah mamat motor di seantero Malaya...Kalau ke Utara R n R Rawang jadi port, menghala pantai timur? ha ha tak payah aku bagitau semua dah tahu .. Stesen minyak BHP lepas tol Gombak la...bila komuniti bikers dah makin ramai semacam ada pengenalan tersendiri untuk bagitau bahwa..'wa pun rider tau..! masa bersalaman mesti ada extra calit ibu jari ish-ish. yang ini wa  tak pandai-pandai nak ikut.. he he..wa gengam kuat-kuat bila ada tanda diorang nak calit ibu jari...tapi kekadang terlepas juga..

Hujung minggu baru ni aku ke Besut ke sekolah anak aku...pergh sikit punya ramai bikers kat Stesen minyak BHP. Kebetulan Pok Li pun nak join aku. jadi kami ke sana berdua..Dalam pukul 8.45  pagi gitulah kami bertemu di sini. Lepas sarapan terus bergerak. tak boleh tunggu lama-lama takut nanti bila mamat motor perang mula start enjin, naya kami terpaksa bersaing dengan mereka di jalanraya., silap-silap terpaksa beri laluan guna bahu jalan ..ha ha diorang membesit giler beb...

Isi minyak sekejap di R n R Temerloh pastu terus ke Kuantan ziarah abang Pok Li yang dapat anak baru...tak sampai 2 minggu isteri dia bersalin... aku toleh anak, aku  toleh ayah...handal betul abang Pok Li nihh., 2  tahun lagi nak pencen ..! 'Benih tua...', dia cakap ha ha..psst.. psts ini isteri dia no 3..! haa ko...patutla muda beno bini dia..Bagi tips Pok Din, kah..kah.kah..! errr betul ke nama dia Pok Din argh hantam sajalahh...

Sambung ride sepanjang 200km lebih dari Kuantan ke Kuala Trengganu  hujan selebat-lebat hujan...habis lencun satu badan...baju hujan tak pakai., ingatkan hujan sikit-sikit..bila dah alang-alang basah terus saja ride. Ride dalam hujan  ni yang leceh, tangan,kaki,   badan.. rasa kebas semacam sebab sejuk. pengelihatan pulak  terbatas.., kalau duduk belakang kenderaan berat lagi naya..mujur motor kami cermin penghadang angin boleh laras. cuma tekan butang je. bila visor helmet mula berkabus, bukak sikit visor.. turunkan penghadang angin, zuup terus clear ..! ha ha..cuma yang aku nak tegur ni pasal pengguna jalanraya. apasal lah masa hujan lebat ni kedekut sangat nak pasang lampu besar...pengguna dari arah bertentangan tak nampak tau..!

Semasa di laluan Jerangau -Jabor  nyaris aku tersondol wira yang tiba-tiba membrek sebab langgar takungan air..berderau darah aku beb...inilah risiko bawak motor dalam hujan lebat...

Sampai Trengganu dalam 4 ptg, singgah Pasar Payang beli seluar..sebab takda bawak pakaian lebih ...satu-satunya seluar sudah lencun daa. hasrat untuk terus ke Besut terpaksa kensel., jadi kami bermalam di Permai In Hotel...









No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK