Monday, March 14, 2011

Mempersenda azan...?

Korang ada tengok klip video pasal apik yang mempersenda azan tuhh...? Dah banyak kali aku dengar pasal mempersenda agama ni...tapi perkara ini masih berlanjutan. satu tenggelam yang lain pulak muncul. selagi tiada tindakan tegas diambil selagi tulah perkara seumpama ni akan berpanjangan.

Kalau dah tak suka agama nih, bukan setakat yang bukan beragama islam, hatta yang mengaku islam pun ada yang turut mempersenda. tapi la kan kalau aku tengok dari segi penampilan apik tuh, aku yakin,dia ni memenuhi ciri-ciri berikut

1. Kaki auta
   Gaya dia bercakap memang jenis kaki merapu,...tambah syok bila yang mendengar turut mengiyakan sambil pakat gelak-gelak..

2. Kaki berpeleseran
 Cuba korang check poket dia aku ingat tiket 4D, TOTO dan  lain tiket tikam-tikam ekor mesti akan terjumpa. Aku tak heran kalau apik ni pun kaki minum dan bermacam-macam kaki lagilah...

3. Kaki tidor lewat
 Biasanya orang jenis ini pukul 12 malam masih dirasakan awal lebih-lebih lagi bila hujung minggu...bila dah tidur lewat biasalah bangun pagi mesti liat. Itu yang dia hangin semacam bila dengar azan suboh-suboh... Cuba perhati mata apik  tuu, aku tengok mata dia beraat semacam je nak bukak..antara bukak dengan tak bukak..susah nak bangun pagi beb..!

Apik nih mestii hidup dengan dunia dia..sedangkan aku tengok sekarang pukul 5.30 pagi ramai orang dah  berduyun-duyun berjogging di taman-taman..sesetengah tempat, siap dah pasang muzik di tempat lapang untuk bertaichi...korang agak lah orang seperti ni akan mempertikai azan ke..? Pasti mereka turut menghargai kerana mengejutkan diri untuk bangun...lagi pun azan berkemundang antara 5.30 pagi-6.15 pagi. memang waktu untuk bangun tidur kalau di Malaysia nih...

Aku yakin kalau apik nih beragama buddha sekalipun dia bukan jenis yang taat beragama..dia adalah jenis hoo haa..golongan macam ni kat mana-mana agama pun ada..Aku baru saja membaca buku bertajuk  ' Allah is calling'  karangan Ustaz Zainudin Hashim, himpunan kesah   individu yang mendapat hidayah memeluk agama islam. Sapa-sapa yang nak beli pun aku  boleh tolong orderkan sebab ustaz tu selalu datang beri kuliah kat masjid taman aku..Semua individu tersebut memperolehi hidayah setelah memerhati, mengkaji, membuat perbandingan sebelum membulatkan tekad memeluk islam... antaranya adalah Dr Maurice Bucaile saintis Peranchis yang mendapat hidayah setelah membaca surah Yassin,    Yvonne Ridley, bekas tawanan tentera Taliban di Afghanistan, Tatiana Fatima yang terpaut kepada islam kerana AZAN..dan ramai lagi orang-orang hebat lain..mereka dah tak peduli dah walaupun diluar sana melabelkan orang Islam dengan pelbagai label negatif..

 Cuba perhati pulak orang yang suka mempersenda agama..atau orang  yang murtad dari islam...Aku garenti mereka memiliki sifat dan perwatakan yang sebaliknya...Tak Caya ?...Percayalah..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK