Friday, January 27, 2012

Bahaya..bahaya..!

Air tenang jangan sangka tiada buaya...Jerat tak pernah lupakan pelandok..ergh betul ke..? begitulah bidalan peringatan supaya kita berhati-hati...


Country homes Rawang..Aku pun naik heran, kerap benar kemalangan berlaku disimpang ini...simpang berhampiran masjid dan jalan masuk ke rumah aku..padahal jalan adalah luas dan lurus takda pulak  menampakkan ciri-ciri merbahayanya jalan itu...nak kata kenderaan dipandu dengan laju, ergh tak juga sebab kawasan sini memang sibuk, lagipun trafik bersimpang siur untuk memasuki simpang-simpang..Pengguna, samada yang melalui jalan utama, atau yang nak keluar simpang , kesemuanya boleh dilihat dengan jelas...Hanya kekurangan disini, lampu isyarat tiada..!



Namun demikian anak jiran aku nyawa melayang di salah satu simpang di sini...kemalangan melibatkan kecederaan jangan ceritala...klinik yang berdekatan dengan kawasan ini, aku ingat dah beratus/beribu..?lapuran perubatan dibuat...kejadian terbaru adalah petang semalam yang melibatkan sebuah motorsikal dan mpv. Kalau ikut cara mereka bertelagah, nampak macam pemandu wanita mpv tu bersalah...ahsoo tu duduk je dalam kereta tak berani keluar...penunggang motorsikal mengalami kecederaan ringan.

Yea benar, malang memang tidak berbau...jerat sentiasa menunggu mangsa...

Berhati-hati dijalanraya..tumpukan pemanduan/tonggangan anda..peringatan untuk diri aku juga..

Selamat berhujung minggu...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK