Thursday, January 26, 2012

Kalau dah memang pencuri...!


Salam pagi Jumaat, semoga hidup tambah ceria...sebelum ni aku ada tulis pasal besar tali dari lembu...tabung masjid yang halus tapi dirantai dan dimangga sikit punya besar...barangkali pihak masjid telah berpengalaman kehilangan hasil kutipan tabung...jadi daripada pisang berbuah dua kali, tambat saja dengan rantai yang sikit punya besar...Tapi kalau dah memang pencuri, memang akan dicari jalan juga bagaimana nak mencuri ,walaupun segala usaha telah dilakukan untuk melindungi harta. Peti besi, CCTV, rondaan polis...Pencuri mana kira halal haram...takpalah didunia mungkin mereka lepas, pasti tidak bila diakhirat nanti...

Peti tabungan kat masjid taman kami pun kena umpil..bukan peti kayu ok..peti besi...! terdapat 4 peti besi yang dikhususkan untuk sekolah agama, sekolah tahfiz, tabung anak yatim dan tabung masjid . Memang dasar pencuri...operasi antara pukul 12 hingga pukul 4 lah kot, mungkin kesuntukan masa hanya 2 peti berjaya diumpil... .aku tak fikir hanya seorang yang buat kerja ni...Masjid taman kami ramai juga jemaah yang hadir untuk lima waktu solat, seawal 4 pagi pak siak dah mula membuka pagar dan pintu masjid...

Iyea mereka beraya sakan dengan hasil curian kerana tabung sekolah agama tu dibuka hampir setiap 3 bulan sekali...Issh kalau iya pun nak mencuri, jangan lah curi harta awam, harta individu tu boleh  tahan lah kot...manalah tau timbul rasa keinsafan nanti...tak ramai yang nak dituju untuk  meminta maaf..kalau dah harta  awam, nak mintak maaf pada siapa..ish tak ngeri ke dengan perbicaraan di akhirat nanti...

Kalau dalam masjid pun harta dah tak selamat bayangkanlah di tempat lain...isssh memang dunia sudah semakin tua...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK