Sunday, January 2, 2011

Kembara Seoul Part 3-Nami Island

Lawatan berikut pada 22hb Dec sebelah pagi adalah Nami Island, pulau terbentuk bila empangan dibina di kawasan ini..Pulau hanya sebesar 400m2 . Dengan kedudukannya ditanah tinggi dan cuaca sejuk , baki salji turun 3 hari sebelumnya pun masih ada. Sebahgian tasik masih beku dan kami boleh berjalan melaluinya. Di pulau inilah pengambaran Winter Sonata dibuat..bab cerita korea ni aku tak tau dan aku tak minaat..tapi bagi yang minat memang jelas terpancar keseronokan...Ramai betul pengunjung hinggakan setiap feri yang berulang alik penuh sesak dengan orangramai..






Menuju ke Nami island...bendera Malaysia berkibar megah..

Pemandangan gambar salji yang cipuut je...yang lain dah cair laa..




Wa dan bini wa..saja ambik gambar dari jauh...biar bini wa nampak kurus sikit ha.. ha..













Anak bujang aku...masa ni belum tahu keputusan PMR lagi...PMR kan 23hb., masa ni baru 22hb...







Tasik pun masih beku...jangan terjerlus sudah..











Ni le baki salji yang turun 3 hari sebelumnya.. Posing pun cari tempat salji masih belum cair...





Bilik hotel 150000 won...! Bila bawa duit ratus-ratus ribu ni terasa kayanya aku ..he he..





Jagong halaal....tapi rasa macam pulut pun ada..melekit -lekit la..








Di pulau inilah penggambaran winter sonata. bagi yang kaki drama korea mesti tau...aku?..tak tau..





Aku sentiasa bertopeng muka..ha ha ..berguna jugak topeng motor akuu..sejuk beb terutamanya telinga dan hidung...kaki ok lagi sebab aku pakai 2 lapis setokin tebal dengan boot motor jugak...Elok bawa jaket dan topi keledar, mesti lagi nyamaan.






Berunggun..sejuuk...harini -16 celcius . Berjumpa satu pasangan Malaysia Kapten(B) Lee di sini dari group lain, dia cakap package dia tak sampai 2k sorang..eik apasal kami punya lebih dari 3k sorang... Tapi kawan aku yang baru balik sebelum ini pakage dia lebih 4k sorang pergh..lagi mahaal... Mungkin yang murah guna pakage biasa manakala kami guna Muslim tour...Nak cari tempat makanan halal kan jauh...



div>
haa petang nanti kami akan ke Vivaldi Resort untuk bermain ski, tungguu...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK