Sunday, January 2, 2011

Malaysiaku yang bertuah...





Lokasi pembuangan sampah ni betul-betul terpampang sebelah jalan utama CHighland-Spg Pulai...haprak betol la...tergamaknya hati...


Tapi kenapa ramai tidak menghargai dengan memelihara apa yang kita miliki.. Cameron Highland memiliki segalanya..Pemandangan yang indah, cuaca yang nyaman, nama yang sudah terkenal...tapi sayang kelebihan yang ada tidak dieksploit semaksima...sedangkan banyak negara lain tidak memiliki kelebihan seumpama ini...terpaksa bergimik untuk mempromosi tempat melancong..

Kita sudah dengar saban waktu pasal pembangunan yang tidak diurus dengan betul...persekitaran kotor, lalat , bau sampah, bau baja... tapi nampaknya macam takda perubahan..macam curah air didaun keladi...orang ramai pun masih berperangai pengotor, buang sampah sesuka hati...bengap betol..!

Aku betul pedih hati...Apa Pegawai Daerah dah buat...? Yang Dipertua Majlis Daerah dimanakah anda...? Padahal mereka ini cuma perlu bercakap memberi arahan dan orang bawah yang akan menyahut arahan mereka...takkan nak suruh MB atau PM kot...Yea sesekali MB dan Menteri memang kena juga turun padang...

Aku rasa pegawai kerajaan seperti ini perlu di buat ketetapan tidak boleh berkhidmat ditempat sama melebihi 5 tahun..Otak diorang akan beku... Beri peluang kepada pegawai lain...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK