Monday, January 24, 2011

Persedian xpdc..sembang-sembang motor

Mail..bagi cun skuter aku ok..

Sebagai persediaan tambahan berxpdc aku tinggalkan skuter di Mail Motor untuk dia check keadaan keseluruhan kuda aku itu.

Kaburater, Bearing tayar belakang, cvt, bearing pam air, bearing handle dll...adalah servis tambahan yang aku buat terhadap skuter aku bagi persediaan jalan jauh nanti..

Sambil tunggu dalam bengkel dapat juga sembang-sembang dengan mamat motor lain..ada satu ni yang aku nak berkongsi dengan pembaca diluar sana...Anak muda nih baru berumur 28thn, sebelum ni bawak Yamaha R1...motor perang, memang lajulah..motor dia terputus dua gara gara terhimpit lori semasa mengambil selekoh jalan susur selepas tol plaza..dia terselamat sebab terpelanting jauh dari lori, kalau tak daging mesti lumat macam daging burger..dan tak dapatlah dia bercerita dengan aku..he he..tapi nampaknya tak serik cuma downgrade je motor ke Kawa sport 600..Pergh.. anak muda kann...bagus-bagus semangat yang kental..



Aku selalu jugak nampak mamat motor membesit semacam saja bila jumpa selekoh sedap macam ni...sesetengah tu ber 'T' shirt dan berseluar jean saja...Kalau terjatuh dan padam terus mungkin ok tak menyusahkan orang yang hidup, tapi kalau panjang nyawa tapi hilang upaya sampai nak berak kencing pun terpaksa dapatkan bantuan.. alahai kesihan kat keluarga yang terpaksa berkorban apa saja...

Ya Allah..selamatkan lah kami dan anugerahilah kami akal/pertimbangan yang waras semasa di jalanraya...Aminn..

2 comments:

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK