click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Wednesday, January 12, 2011

Tips sempoi-topeng muka




Ha.ha amacam, ok tak..? Aku dapat idea ni masa aku ride ambik skuter aku dari Sedili dulu. Masa pergi aku terlupa bawa topeng muka. Sepanjang perjalanan balik selain panas, terasa kebas muka kena rempuhan angin yang terlepas dari windscreen skuter .

Harga murah tak sampai RM 2 dan sempoi topeng muka segera. Aku beli serkop tudung wanita. Gunting dan buka simpulan benang bahagian atas. ha ha ..selesai..pastu sarungkanlah pada kepala sampai paras mata.

Kelebihan topeng guna serkop ni senang nak bernafas sebab banyak rongga udara berbanding kain topeng yang aku beli sebelum ini..sesuai jadi penapis halang/kurangkan habuk memasuki rongga pernafasan. Lebih senang diguna berbanding sapu tangan sebab gerenti tak melurut.

Kalau mau tiru cubalah...

2 comments:

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK