Monday, August 15, 2011

Argh sedondon lagi...!


Baru saja melepasi 2 minggu berpuasa semua dah sibuk bercerita pasal raya, radio pun dah mula tak henti-henti pasang lagu raya..Fenomena satu negara nih...

Bila aku balik kerja baru ni tengok-tengok dah ada sepasang baju melayu dibelikan untuk aku...bini la yang membelinya .., tahun ni kaler sedondon...argh aku tak pernah kesah pun selama ni baju baru ke lama..sarung je apa yang ada..Aku ingat penjual baju raya amat rugi bila berjual dengan orang spesis aku..seingat aku dah lebih 5 tahun tak pernah beli baju raya...Samping songket yang aku beli bertahun-tahun dulu pun baru nak pakai semula raya tahun ni..alaa..hari pertama je nak berposing baju raya..lepas tu dah bertshirt je..sebab tu aku lebih suka beli t shirt je..

Bab sedondon ni pun sebenarnya aku tak berapa minat.. sebab dah puas sedondon kot masa kecik-kecik dulu...Dulu tiap-tiap raya mesti sedondon sebab senang bapak beli sepapan kain bagi mak aku jahit sendiri untuk adik beradik yang ramai tuh... favorite kaler bapak aku mesti yang terang-terang, hijau pucuk pisang, biru muda dsb..pernah satu raya tu kami pakai baju melayu kaler pink adik beradik...

Sekarang ni aku lebih suka kalau dapat lain dari yang lain...contoh nama anak-anak..sesetengah orang suka menamakan anak dengan nama yang hampir serupa atau pun permulaan huruf mesti serupa...Aku dari anak satu hingga lima semua nama jauh berbeza..begitu juga dengan pembelian kenderaan..apa yang ramai orang beli ..itulah yang aku tak berapa suka...begitulah dengan hal lain-lain ..,ntah aku pun tak tau napa jadi macam tu...Mungkin terbawak-bawak tak suka sedondon masa kecik-kecik dulu kot..ha ha..

2 comments:

  1. Sedondon untuk budak-budak bolehlah.. :D

    ReplyDelete
  2. tapi tahun ni kami sekeluarga sedondon nif..ha ha..sempena meraikan adik ipar yang akan bernikah pada 2 syawal..

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK