Sunday, August 21, 2011

Simpan.., jangan tak simpan..!



Bukan untuk dijual., hanya untuk tontonan di bilik pameran menjual motorsikal..yang sebelah kanan tu macam aku punya..tapi dia punya macam lagi cantik je..

Nilai motor ni dulu Rm600 pun tak cecah..tapi sekarang cubalah tanya...kalau dah bikin macam ni Rm6000 pun  orang belum tentu mau lepaskan. Bila dah jadi barang antik entah napa tiba-tiba orang mula suka balik...Kalau korang semua perasan., perasaan orang terhadap sesuatu perkara biasanya  memang macam tu la....Mula suka..,tak suka dan akan suka balik..contoh terbaik...Motor Yamaha RD harga pun dah mula   mencanak naik semula...begitu juga dengan kereta kodok valkswagen ataupun mini ..Lepas ni korang tengok  kereta Proton Saga generasi pertama yea..sekarang ni orang mungkin tak berapa suka lagi..tapi tanda-tanda disukai kembali dah mula ada. Setahu aku YAM Sultan Johor ada koleksi kereta tu di galeri kereta baginda. Jadi sesapa yang ada lagi model tu simpan baik-baik...Tak lama lagi naik harga tu beb..sekarang ni kalau ada orang nak beli RM1000 pun mujur, tapi tengoklah akan datang....Masa tu mungkin akan muncul Kelab Proton Saga Gen1..ha ha..

Simpan..,jangan tak simpan...!

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK